Google въвежда нови, по-строги правила за контрол на резултатите на търсачката си. Това включва проверка на сайтовете за обидни и фалшиви новини, съобщава онлайн изданието Search Engine Land.

За целта Google ще използва свои служители, които ще преглеждат публикациите на сайтовете. Ако открият некоректни материали, ще ги маркират. Въпросният маркер ще се появява редом до сайта в резултатите на търсачката. За сега Google няма да наказва ранга и позицията на сайта в резултатите дори и да е отбелязан като източник на фалшиви новини.

Компанията ще използва информацията, за да обучава своя алгоритъм да може автоматично да преценява по-добре стойността на статиите. В упътванията за работа на служителите е посочено, че те трябва да обръщат внимание както на фалшивите новини, така и на публикации, които подстрекават расова нетърпимост, реч на омраза или използват изображения на насилие. "Нарочно избягваме термина "фалшиви новини", защото е твърде общ според нас. Насочваме се към демонстративно неточна информация", коментира Пол Хахр, старши инженер в Google.

Интернет гигантът става поредната голяма технологична компания, която обръща повече внимание на борбата с фалшиви новини. Facebook също въвежда поетапни по-строги мерки. Въпреки това не всички са доволни от предприетите действия. Германия иска от компаниите по-бързи и видими действия и смята, че направеното досега е твърде малко.

Вести.бг