"Гугъл" ще се изправи пред двоен натиск – от рекламодателите и от британското правителство, задето е позволявала реклами да се появяват до екстремистко съдържание, чиито създатели извличат печалба от това.

Значителен брой големи компании, рекламни фирми и правителствени агенции или са изтеглили рекламите си от "Гугъл" и "Ютюб", или обмислят да го направят. Сред тях са медийният гигант Sky, телекомът Vodafone и три банки, пише в. "Гардиън".

Очаква се въпросът да бъде повдигнат на конференцията Advertising Week Europe, на която ще присъства президентът на "Гугъл" за Европа, Близкия изток и Азия Мат Бритин.

Източници на "Гардиън" твърдят, че Бритин ще бъде бомбардиран с въпроси как рекламите на големи марки са се оказали прикачени към видеа на екстремисти, сред които и лидера на "Ку Клукс Клан" Дейвид Дюк.

Това позициониране носи и доходи на създателите на видеата – около шест паунда за всеки 1000 клика. Френската маркетингова компания Havas вече изтегли рекламите си, а третата най-голяма рекламна компания на света – Publicis, преразглежда отношенията си с "Гугъл" и "Ютюб". Най-голямата рекламна агенция – WPP, не е спряла публикациите, но обсъжда със значими клиенти как биха искали да постъпят.

Висши служители в "Гугъл" са били привикани в администрацията на премиера на Великобритания миналата седмица, заради информация, че платено от данъкоплатците съдържание се появява до "неподходящи" видеа в "Ютюб". Очаква се "Гугъл"да предложи план и времева рамка за справяне с проблема.

Сред марките, оттеглили рекламите си или обмислящи този ход, са McDonald’s, L’Oréal, Audi, Sainsbury’s, Argos и BBC, пише в. "Гардиън".

Дневник