Шуменските фирми „Автомагистрали „Черно море” АД, „Барс” АД, „Пътища” АД, и варненската „Пътища и мостове” ЕООД участват в обществената поръчка на община Шумен за асфалтиране на улици в града и селата за близо 1,2 млн.лв.
Документите им бяха отворени днес от 5-членна комисия с председател старши юрисконсулта на кметството Иван Кавръков.
Поръчката е разделена на 3 лота. Първият е озаглавен “Строително-монтажни работи на част от уличната мрежа в град Шумен” и е с прогнозна стойност 100 хил.лв с ДДС. Втората обособена позиция предвижда ремонт на улици в 14 села от общината за общо 187 хил.лв с ДДС, а третата и най-голяма /900 хил.лв с ДДС/ включва рехабилитация на настилки по улиците в Шумен, засегнати от строителството по проекта ИСПА 2.
В заданието към обществената поръчка общината не е посочила обем от дейности или конкретен списък с улици, които ще бъдат ремонтирани. От фирмите се искат единични цени – например за ръчен кърпеж на 1 кв.м, за тон асфалт или за фрезоване на 1 куб.м стара настилка.
“По проекта „Воден цикъл на Шумен – етап 2” не е предвидено нищо друго, освен възстановяване до размера на изкопа”, обясни зам.-кметът по строителство Иван Йонков. Той изрази надежда, че фирмите ще дадат ниски цени, за да стигнат парите за повече улици.
Днес комисията извършва само преглед за допустимост по документи. Ценовите оферти ще бъдат отворени по-късно.
Сроковете за работа на спечелилата фирма са 60 дни за селата и 70 дни за града.
ШУМ.БГ
Коментари
анонимен
До тиквите от общината!!!! Напомняне на някои енциклопедични правила при асфалтополагането:Горещи асфалтови смеси
Горещите смеси са най-популярни и често използвани както при изграждането на нови пътища, така и при ремонтиране и поддръжка на старите.Те представляват смес от едри и дребни агрегати, а свързващото вещество е битум и минерални пълнители. Минералният пълнител представлява по-малко от 6% от масата на горещата смес и може да бъде от каменно брашно, шлаков прах, хидратна вар, цимент или друг подходящ по едрина на частиците и физични свойства материал. Производството на сместа се извършва в асфалтови бази при висока температурата 160-170°C. Асфалтовите бази трябва да са разположени сравнително близо до изграждания обект, защото сместа не може да запазва свойствата си дълго. Полагането и уплътняването на сместа се извършва преди сместа да е изстинала. За постигане на настилка с добри качества е необходимо да се спазват изискванията за температура и влажност на околния въздух.
Господа общинари ,които сте лаици в пътното строителство,четете и се ограмотете:Асфалт (асфалтобетон), по-известен като асфалтов бетон, е по желание с определена изкуствено съставен от минерален агрегат градация (чакъл или трошен чакъл, чакъл или пясък, шлака и т.н.), с определена част от асфалтов път материал, смесване при строго контролирани условия от сместа.
Класификация
Asphalt свързващо вещество се използва от различни, могат да бъдат разделени в две категории на петрол асфалт и смола от каменовъглен катран [1]; Някои страни или региони, също са приели или смесени с естествен асфалт смесване.
Инертни материали, използвани от различните сортове могат да бъдат разделени на чакъл, чакъл, пясък и шлака няколко категории, като най-разпространените начини на използване на чакъл. Смес съгласно максималният размер на частиците може да бъде разделена в груби (35 мм до 40 мм или по-малко), на частици (20 до 25 mm или по-малко) фини частици (10 до 15 mm или по-малко), пясък (5-7 мм или по-малко), и т.н. брой класове.
Според степента на гъста смес може да бъде разделена на гъста степенувани, полу-отворена подбрани и отворен подбрани и няколко категории, отворени-степенувани асфалтови смеси, известен също като чакъл. Кои проправи гъста топлинна горещо микс Макадам издръжлив, висока якост, добра цялост, е изграждането на представителство на асфалтова настилка материали, прилагане на най-широко използвани високо равнище.
Членки имат различен асфалтобетон формулиране на норми, Китай е формулирала горещия микс горещо положеният асфалт спецификация за порьозността на 10% или по-малко са известни като асфалтобетон, разделена на тип Ⅰ и Ⅱ, Ⅰ тип порьозност и размер на 3 (или 2) до 6%, което е гъста с тип; Ⅱ тип 6 до 10%, е полу-отворена степенувани тип; порьозност от 10% или повече, са известни като битум макадам, е отворен от степените тип; разбъркайте физико-механичните свойства на материала да имат стабилни стойности на потока и порьозност.
Природа
Основната сила на асфалтова смес изпълнение по два начина. Първо, образуването на шлака цимент и адхезия асфалт материал; друг се определя в рамките на съпротивлението на триене и заключване възел якост материални частици. Руда фини частици (обикновено по-малко от 0.075 mm) на голямата повърхност на асфалт материал за образуване на филм, като по този начин се увеличава силата на свързващия материал на асфалт и стабилност на температурата; свързване сила и ключалката се генерира главно между едрите агрегатни частици. Изберете асфалтобетон агрегат окачествяването, когато е оборудван да се постигне и двете, за да се постигне нужното количество асфалт е добавен за да се образува плътна, стабилна, грапавост подходящ, издръжлив настилка. Има различни начини, с минерален агрегат, можете да използвате формула, за да изчисли, то може да бъде емпирично определено градация диапазон, диапазона на опит в Китай с помощта на кривата на окачествяване. Asphalt подходящо количество асфалтова смес следва да се основава лабораторните резултати, и да се определи мястото на практически ситуации, обикновено в съответните спецификации са изброени може да се отнася до размера на асфалтов тест с обхвата като ръководство. Когато може да се използва разнообразие от минерален агрегат градация диапазон, консистенция и вид на асфалт, смесителни съоръжения, климата и характеристики на движението, отколкото фиксирани, за да се оцени емпирична формула.
Подготовка
Hot микс асфалтова смес трябва да бъде в централизирано място чрез механично смесване. Обикновено се използва в стационарни горещ микс растение, вече трябва да използват мобилни машини горещи линии микс. Студената смес асфалт смес може да се концентрира смесване, може да се смесва с път. Major оборудване асфалтова база включва: асфалтов уок, чакъл място за съхранение, шлака склад, отопляеми ролки, павета и измервателно оборудване, парните котли, помпи и тръбопроводи асфалт, прах и други съоръжения, някои от които са имали топлинни агрегати повторно пресяване и оборудване за съхранение (виж асфалт смесване бази). Смесване машина може да бъде разделена в непрекъснати и партида две категории. В процеса на подготовката, последната мулти употреба сух пясък и чакъл, след като първо топлината, а след това с топла и студена асфалтова смесване на шлака. И развитието на мокра мариновани с горещ битум агрегат и след това се смесва метода на отопление да се премахнат пепел в агрегат се нагрява и суши. При използване на последния процес, за да се предотврати остатъчна влага Смес от асфалтобетон живот, за предпочитане при използване на асфалт анти-източване на агент, за да се подобри водоустойчивост.
Структура
A конвенционален асфалт бетонова настилка (AC) PS: обикновен плътен асфалтобетон степенувани
"асфалтова настилка спецификации дизайн" JTJ014-97, според "Зелено" основни национални научни и технологични изследвания и казуси за изменение на спецификацията, единен асфалтова смес стандарт съвкупният размер вместо стандартните квадратна дупка кръгли стандарти дупка сито сита .
Основната причина за това е: ① измервателни стандарти ISO-близо до международните стандарти; ② лесна справка структура, подобна стандарти чуждестранна окачествяване; проекти ③ банка увеличи лекота на международен търг, надзор и контрол на качеството; ④ много чуждестранни смесване оборудване са квадратни дупки стандартно сито. LH оригинален символ бетон асфалт на AC.
1.1 по асфалтов агрегат класификация на размера на частиците
1.1.1 фин асфалт бетон: AC-9.5мм или AC-13.2 mm.
В литературата, често се появяват в изпита ролки AC-9 или AC-13 форма
1.1.2 зърнеста асфалтобетон: AC-16mm или AC-19 милиметър.
В литературата, често в изпита ролки AC-16 или AC-19 форма
1.1.3 груби асфалтобетон: AC-26.5 мм или AC-31.5 мм.
В литературата, често в изпита ролки AC-26 или AC-31 форма
Неговата комбинация от принципи са: асфалтова настилка агрегат максимален размер на частиците трябва да се увеличава постепенно от горната към долната палуба. Трябва да използват горната средни зърна и фина, и най-горния слой на асфалта агрегат размер на частиците не трябва да надвишава максималната дебелина от 1/2, максималният размер на частиците, следната агрегат дебелина на слоя не трябва да надвишава 2/3.
1.2 уплътнена асфалтова смес съгласно порьозността на класификацията на размер
1.2.1 Ⅰ тип плътен асфалтобетон степенувани: порьозност (от 3% до 6%)
1.2.2 Вид Ⅱ плътен асфалтобетон степенувани: порьозност (4% до 10%)
C, AM-тип отворен степенувани гореща смес асфалт макадам: порьозност (над 10%)
Съчетанието му принцип е: най-малко един слой асфалтова настилка е гъста степенувани асфалт тип бетон Ⅰ за проникването на вода. Ако най-горния слой на асфалтов бетон, използвайки тип Ⅱ, Ⅰ се използва в повърхностния слой на асфалтобетон, AM-тип отворен степенувани асфалт повърхностния слой от чакъл трябва да бъде, правя само слой връзка.
Над две камък асфалтобетон повърхностен слой (SAC)
2.1 Контекст
По-голям трафик от превозни средства по магистрала сейфа, комфортен високоскоростен трафик, асфалт повърхност трябва да има добра устойчивост на занасяне. Това изисква не само голяма асфалтова настилка, коефициент на триене, и имат голяма дълбочина на структурата на повърхността (дълбочина структура е да се намали шумът от автомобилния транспорт и намаляване на скоростта на водата〗 〖LM дрейф, пръските вода основните фактори, влияещи върху линията на водача на зрението). Резултатите от научните изследвания показват, че: "занасяне съпротива асфалт повърхностен слой се образува от микро-структура повърхностен слой структура и макроскопска структура на макро-структурата на две части, от които идва от микса на асфалтова смес, се определя най-вече от дебелината на обобщена форма градация. . " И господа общинари за града изисквайте да положат последния запечатващ слой асфалт да е от типа плътен асфалтобетон с порьозност (от 3% до 6%) което значи порите ще са много малки и няма през зимата водата да влиза и да се заледява и разширява и да руши настилката за 1-2 години. Вярно този тип асфалт ще им е малко по скъпичък на другарите от фирмите,но ние искаме качествени настилки по улиците.
ЦАР КИРО ОТ БЯЛАТА ПРЪСТ
Бастуни, елате да асфалтирате дупките, намиращи се в началото на ул. "Първа" , че ВиК разкопаха няколко месеца след като преасфалтираха цялата улица
Анонимен
Иван Йонков ще излезе наесен доста по-богат от кмета и останалите зам.кметове, неслучайно прякора му е лисицата. Дано скоро излязат разследванията на 4-5 възрастни социалисти и да се намеси прокуратурата, но не шуменската а Румънската
ДЪРТА КОПАРДА
ТАЯ ДЪРТАТА РУСА КОШНИЦА НА СНИМКАТА Е ОТ 40 ГОДИНИ В ОБЩИНАТА. Д О К О Г А ??????????????????????
Д Р У Г А Р И ????????????????????
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
питам
Йонков, най-лошия инженер къде е?
Анонимен
Зам кмета по строителството също ще иска да вземе нещо. Нека да оставим Йонков гладен, за да видим нещо реално.
шуменец
Апелирам комисията, която ще упражнява контрол по изпзпълнение на ремонта да наблюдава по кплко сантиметра асфалт ще полага фирмата изпълнител...
казвам
Да внимават да не прибират парите в собствения си джоб, че тогава народа ще ги линчува жестоко.