Приоритетите за новата 2016-та година и за следващите очерта днес на последния за годината брифинг кметът Любомир Христов.
Първа копка на многофункционална спортна зала, благоустройство на пешеходната зона и централната градска част, довършване на летния театър, преместването на старческия дом в нови сгради, внасяне на ред в хаоса с прокопаванията по улиците, по-атрактивен вид на кръстовищата в града, първи стъпки за справяне с проблема за паркиране, промени в наредбата за реклама, стъпки към изграждане на общинско предприятие за сметосъбиране. Това са основните задачи, които си е поставил кметския екип от следващата година.
Христов съобщи, че вече е внесено искане до министъра на финансите за отпускане на средства в размер на 500 хил. лв. за Общ устройствен план за изграждането на многофункционалната спортна зала. “Предстои проектиране, подготвяне на терена на Пети полк, където ще бъде изградено спортното съоръжение, изнасяне на строителни отпадъци, благоустрояване, но след като бъде изготвен плана. Надявам се за първа копка през идната година”, каза Христов.
Предстои в инвестиционната програма да залегнат проекти за следващите години като се акцентира върху благоустройство на централната градска част, летния театър. Христов уточни, че предстоят срещи с бизнеса, на който ще се предложат идеи за публично-частно партньорство. “Искаме чрез публично-частно партньорство фирма да закупи два паяка, които да се ползват съвместно с общината, като ние ще изградим терена, където ще бъдат транспортирани неправилно паркиралите автомобили и по този начин ще направим крачка към решаване на този проблем за града. Имаме идея да направим и паркирането със СМС. Ще внесем предложение в Общинския съвет за повишаване цената на абонаментните карти за паркиране, като цената за часово паркиране ще си остане по левче, както досега”, коментира кметът.
Друга идея, която кметския екип иска да превърне в реалност е да предложи на бизнеса поддръжка на кръговите кръстовища в града като осветление, зелени площи срещу реклама на производството им, като целта е те да бъдат с по-атрактивен и по-приветлив вид.
Кметът обеща да се сложи край на хаоса при прокопаванията на улици. “Ще въведем ред, ще премахнем досегашната практика общината да дава разрешение за прокопаване примерно на 10 улици, и когато повечето от тях са прокопани при проверка няма как да санкционираш, защото разрешителното е налице. Ще конкретизираме със срокове по дати, по улици, ще премахнем порочната практика да се възстановяват средствата от гаранцията без извършване на пряк общински контрол. И нещо повече, преди да бъде дадено разрешение за прокопаване служител на общината, ще заснеме района, а също и след приключване на дейността. Целта е да картотекираме и документираме всичко извършено и при некачествено изпълнение да санкционираме”, каза Христов като уточни, че ще разчита и на сигнали на гражданите.
Той уточни още, че екипът си е поставил за цел до края на годината да премести и старческия дом в новите сгради.
Христов бе категоричен, че и през 2016 г. остава обещаното - местните данъци и такси, да не се вдигат, както и напомни, че през идната година ще се създаде общинско предприятие за сметосъбиране, като една от целите е да се намали такса смет.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Още една препоръка г-н Кмете - спирането и паркирането от двете страни на ул. "Цар Иван Александър" е нещо ужасно. Снощи от бюрото по труда до кристал съм се "влачил" 39 минути- време достатъчно да стигна до Варна.
Анонимен
Аз, подземните богатства не са ли държавна собственост?
Пешо
Кмете, качи се на Еверест вечерно време, да видиш как е уличното осветление, през няколко дена свети и след това пак мрак..., да не говорим за междублоковите пространства, кал и няма асфалт...въобще цигания/ макар че долу в цилагнската махала е асфалтирано, и са подменени ел.стълбове, свети им на тях
Мен
Подкрепям идеите на Г-н Кмета. Има много да се прави за града ни, но не може с магическа пръчка. Исканията са много, вследствие на "далновидната" политика на предишното ръководство на Общината. Нещата трябва да се категоризират по важност и съобразят с финансовите възможности.Може би и Областния управител трябва да помогне.
Първо всеки трябва да си върши работата както трябва, да има контрол, а след това да се иска. Органите на КАТ също да контролират и санкционират неправилно паркиралите, нарушителите на правилника, неправилно пресичащите пешеходци. Превантивната дейност е много по важна от това, само да се регистрират пътно-транспортните произшествия.
Да се ограничи, доколкото е възможно, предвижването с коли на близки разстояния и повсеместното паркиране по тротоарите. Градът ни не е много голям, предвижването пеша е и здравословно. Да се направят велоалеи.
Да се подмени състава на Комисията по безопасност на движението и тя подпомогната от КАТ и Общинския съвет да осигури по добро и по безопасно движение за пешеходците, оптимизация и по добра организация на автомобилното движение по улиците. Да се осигури още възможност за преминаване от южната до северната част на града в района от ул.В.Друмев до ул.Ген. Столетов.
Да се потърси възможност за използване на "руините" пред и до хотел Мадара, което да даде нов облик на централната част, както и да се намери рационална възможност за правилно използване на сградата на "безистена".
Дано поне част от всички коментарии бъдат прочетени от някой от общинския съвет и да се вземат предвид желанията на гражданите на Шумен.
ники
Вярвате ли на този дъбовец от една година лъже че ще сменя некадърния дамянов а се разбра че му е обещал да го остави до пенсия, а дали след това ще му направи ревизия с какви материали е строил имотите си
До анонимника от 11,24
Винаги съм уважавал чуждото мнение, но само при условие, че изказващия го, малко поне е помислил преди да го изкаже.
Та с оглед коректността ще уточня, че извода за липса на гаранции и неустойки съм го направил вследствие на факта, че всички аварии след ИСПА 1(по мрежата) ги отстраняваше ВиК и никой не е обявил, че тези дейности са заплатени на дружеството, точно обратното "инженерчето" Д ги отчита като разходи по аварии.
А друг е въпроса, че в ВиК даже не се води адекватна и точна информация на кои адреси са отстранявани аварии.
Изводите ще ги оставя за четящите и мислещите шуменци.
Анонимен
С оглед на коректността бих ти отговорил, че собственик на подменената ВиК мрежа е именно "ВиК". И ако си мислиш, че при авария ще извикат изпълнителя, жестоко се лъжеш. ВиК може и би трябвало да си изисква да им се плати за тези авариини ремонти.
Анонимен
А и ако твоите заключения са на база на наблюденията ти, за каква обективност ми говориш тавариш Димитров?
Димитров
Ако случайно не си от котилото на "инж." Д,ще поясня нещо с тайната надежда, че съм помогнал на един заблуден човек да проумее как на гърба на шуменци малка шайка долнопробни крадци с костюми забогатяват всеки месец с по няколко стотин хил.лв.
По принцип в забогатяването няма нищо лошо, но нека да не е на моя гръб и на гърба на всички шуменци.
Принципа на тази шайка е както при сервитьорите "От много, по малко."
Та на въпроса: ВиК не е собственик на мрежата,а оператор. Собственик е Общината(или по точно т.нар."Асоциация").До 2014 год. ИСПА 1 не беше приета от Общината Акт 16, а приключи(мисля)2010. Защо ли?
В интерес на ОПГ е да се изписват, колкото се може повече аварии.Причината: Разходите по авариите са от така наречените от КЕВР "признати разходи"и изключително добре се вписват като основание за вдигане цената на водата.Освен това има категорично изискване на въпросните активи(ИСПА-и) да се начисляват амортизационни разходи, освен това има категорично двойно плащане на вода при етажните собствености(между 10 и 30%). Да не говорим за вилната зона от 5-ти км. до кв.Дивдядово и т.н.
И стигнахме до цена около 4,50лв./м3.
Ако ти е хубаво си мазохист, ако не ти е хубаво, направи нещо.