Болидите във Формула 1 ще бъдат до 25% по-шумни през новия сезон, обяви техническият директор на "Уилямс" Пат Саймъндс.

Най-популярната автомобилна надпревара търпи остри критики от фенове, пилоти и организатори заради прекалено тихите хибридни V6 турбодвигатели, които през 2014 г. замениха значително по-шумните V8 агрегати. Затова през 2015 г. Международната автомобилна федерация (ФИА) въведе промени в изпусквателните системи.

От началото на ерата на V6 турбодвигателите колите разполагаха с една ауспухова тръба, докато сега ще бъдат добавени една до две тръби, откъдето да минават само отработените газове. Това ще доведе до повишаване на шума, като няма да има значителен ефект върху мощността на двигателите и емисиите.

"При затворен изпускателен клапан двигателите ще бъдат с 14% по-шумни. С отворен клапан - до 25%, което е значително", заяви Саймъндс.

По думите му двигателите така или иначе става по-шумни с всяка следваща година. "Това е естествен процес. Голяма част от звука идва от налягането на цилиндъра. Колкото е по-високо, толкова по-голям шум излиза от двигателя. С развиването на двигателите, начинът да получиш по-голяма мощност е да увеличиш налягането на цилиндрите", каза той.

"Видяхме някои значителните увеличения от началото на 2014 г. Колите станаха по-шумни по естествен път и през тази година също ще станат по-шумни по естествен път в допълнение към промените, които направихме в ауспуха", допълни техническият директор на "Уилямс".

Все още обаче не е ясно колко силно зрителите ще чуват двигателите след промените. "Все още не сме ги чули на пистата. Но мисля, че ще можем да чуем някои от запазените старши шумове. Ще изчакаме и ще видим", завърши Саймъндс. 

Дневник