"Рено" представи днес екипа и болида, с който през този сезон ще участва във Формула 1. Френският производител се завръща в най-популярната автомобилна надпревара със заводски отбор за пръв път от 2010 г., след като през декември придоби заплашения от банкрут "Лотус".

На днешната церемония в технологичния център на "Рено" в Париж очаквано беше потвърдено, че Кевин Магнусен ще бъде първи пилот на Renault Sport F1 Team. Във втория RS16 ще седне британският дебютант Джолиън Палмър.

23-годишният датчанин беше тест пилот на "Макларън" през 2015 г., след края на която беше освободен. Той има един сезон като титуляр във Формула 1 - през 2014 г., когато записа един подиум в дебютното си състезание и общо 12 влизания в зоната на точките.

Магнусен заяви, че поканата от "Рено" е спасила кариерата му във Формула 1. "Ако бях останал втора година извън състезанията, всичко за мен приключваше. Ако си световен шампион, може да се върнеш. Но в моята ситуацията, да бъда аут за две години, щеше да означава край на кариерата ми във Формула 1."

"Това е огромна възможност, защото не много пилоти получават втори шанс. За щастие аз получих, при това от топ отбор. Не мога да опиша колко съм щастлив. Нямам търпение да седна в новата кола", допълни датчанинът, който е син на бившия участник във Формула 1, 24-те часа на Льо Ман и НАСКАР Ян Магнусен. 

Джолиън Палмър пък е шампион в сериите GP2 за 2014 г., а тогава направи и първите си стъпки във Формула 1 като тест пилот на "Форс Индия". След това 25-годишният англичанин беше привлечен от "Лотус", където останаха много доволни от работата му през миналия сезон. 

Резервен пилот на "Рено" през 2016 г. ще бъде Естебан Окон. 19-годишният французин спечели сериите GP3 през 2015 г., след като година по-рано зае първото място и в сериите "Формула Рено 3.5". През миналата година той беше тест пилот на "Форс Индия", а през 2014 г. - на "Лотус". 

"Не се връщаме във Формула 1 само за участието. Тук сме, за да се конкурираме на най-високо ниво и в крайна сметка да печелим. Правили сме го преди, защо да не го направим и сега. Това обаче няма как да се случи през 2016 г., освен ако не се случи някакво чудо. Ще имаме нужда от време, но ние вярваме в нашия отбор", каза президентът и главен изпълнителен директор на "Рено" Карлос Гон при представянето. 

Според него ще са необходими поне две-три години, за да може отборът да бъде солиден претендент за местата на подиума. Той заяви, че главната причина "Рено да се завърне във Формула 1 със собствен отбор е растежът на компанията и утвърждаването на бранда извън Европа - особено в Южна Америка и Източна Азия (особено Китай), където по думите му интересът към Формула 1 е огромен. 

Гон отчете, че въпреки успешното партньорство с "Ред бул", "Рено" не е получил нужното признание за четирите поредни световни титли при конструкторите и пилотите. "Във Формула 1 когато отборът печели, заслугата е само негова. Когато губи, вината е само в двигателя. Не казвам, че сме били перфектни, но като доставчик на двигатели винаги сме влагали много", допълни французинът. 

"Отне ни време да се върнем със собствен отбор, но трябваше да знаем какво точно искахме и да съберем всички необходими условия - спонсори, партньори, технологии, развитие, за да можем да се конкурираме с големите отбори", каза още президентът на "Рено". 

"Рено се завръща, за да побеждава", пък заяви президентът на "Рено спорт" Жером Стол. Сирил Абитебул, който беше шеф на "Кейтъръм", ще е изпълнителен директор, а Фредерик Васьор - състезателен директор. Боб Бел ще е главният технически ръководител. 

Днневник