"Уилямс" стана първият отбор във Формула 1, който показа болида за предстоящия сезон. Тимът обаче призна, че с модела FW38 ще бъде "предизвикателство" да продължи да бъде първи преследвач на "Мерцедес" и "Ферари".

Новата кола отново е решена в сини, червени и бели линии, които станаха запазена марка за отбора в последните два сезона. Тя ще дебютира на първите предсезонни тестове в Барселона в понеделник. Задвижваният от двигатели "Мерцедес" болид залага на използвания миналата година къс нос.

След като завърши трети в шампионата на конструкторите през 2014 и 2015 г. ръководителят на тима сър Франк Уилямс призна, че ще е трудно да се потрети това постижение.

"Уилямс" отново бетонира своята позиция сред водещите отбори, след като завърши трети в последните две години. Това беше огромно постижение, като се имат предвид възможностите на останалите. Но ще е предизвикателство да останем там. Ние обаче ще продължим да се развиваме, защото да печелиш е още по-хубаво", заяви той.

"Имаме много стабилен отбор за 2016 г. с Фелипе Маса и Валтери Ботас, които са при нас трети пореден сезон. Те работят добре заедно. И двамата имат идеално съчетание между скорост и постоянство", добави той."Техническият ни екип също остана постоянен и смятам, че това ще бъде предимство. Разполагаме с някои от най-добрите инженерни мозъци. в решетката. Предстоят ни много натоварени няколко седмици на тестове, за да разберем къде се намираме и да рафинираме колата преди първото състезание", каза Уилямс.

"Ще трябва да изчакаме до Мелбърн, за да видим къде се намираме в сравнение с конкуренция. Все пак съм сигурен, че здравата работа през зимата ще ни се отплати", добави той.

Заместничката му Клер Уилямс смята, че FW38 е развита версия на миналогодишната кола благодарение на стабилността при правилата. Според нея отборът може да задържи отбори като "Ред бул", "Рено", "Макларън" и "Форс Индия" зад себе си.

"2016-а ще бъде много по-конкурентна година и ще има няколко много силни отбора, които ще ни преследват. Сигурни сме, че направихме крачка напред през зимата и FW38 ще използва най-силните страни на FW37, като сме коригирали някои слабости", каза тя.

"Започнахме работата по дизайна по-рано от нормалното и се надяваме това допълнително развитие да ни се отплати. Днес представяме колата, но това не е окончателният ни продукт", добави тя.

dnevnik.bg