"Ферари" представи болида SF-16H, с който ще се опита да настигне и изпревари световния шампион при конструкторите във Формула 1 "Мерцедес".

Онлайн разкриването на болида показа, че в цветово отношение има повече бяло в сравнение с последните години, най-вече над двигателя и предното крило.

В аеродинамично отношение помените включват по-къс нос в сравнение с миналата година, а поривът на капакът на двигателя е по-тесен. Това предполага, че във "Ферари" са работили върху охлаждането на двигателя през зимата, за да може колата да придобие по-аеродинамична форма.

"Обикновено не поставям целите. Шефът ви поставя целите пред отбора. Мисля, че тази отбора трябва да натиснем повече. Бихме искали да се борим до края на първенството. Знам, че няма да е лесно, защото конкурентите ни не спят, но ще направим най-доброто", заяви ръководителят на отбора Маурицио Аривабене.

След като постигна три победи през миналия сезон, отборът ще се опита да притисне още "Мерцедес" през тази. През 2015-а италианският екип показа значителен напредък в способностите на двигателя. Но това не беше достатъчно - Себастиан Фетел приключи с изоставане от 103 точки от Люис Хамилтън, а "сребърните стрели" спечелиха титлата при конструкторите с 275 точки аванс.

Техническият директор Джеймс Алисън отчете напредъка в отбора в последните години. "През 2013 г. "Ферари" не беше на правилното ниво в шампионата и единственото изключение вероятно бяха спиранията в бокса", заяви той.

"Работихме много върху много области. Миналата година направихме значима крачка напред и се надяваме новата кола да прави още една такава, за да бъдем още по-конкурентни", смята той.

"Развихме се и всички вярваме в тази кола. Нямаме търпение да я видим на пистата", добави Алисън.

Дневник