Уличената в употреба на допинг Мария Шарапова може да загуби около 50 милиона долара заради двугодишното наказание, което й беше наложено вчера от Международната федерация по тенис (ITF). Това показват изчисленията на "Форбс".

Шарапова беше най-добре печелещата спортистка в света в предишните 11 години, но през 2016 г. отстъпи първото място на Серена Уилямс. Досега в кариерата си рускинята е заработила 37 млн. долара от наградни фондове и общо 285 млн. долара с приходите от рекламни договори и други дейности.

Бившата номер 1, която няма право да се състезава до 29 януари 2018 г., изкарва между 6 и 7 милиона на сезон от премиите в турнирите (през 2015 г. - 6.7 млн.).

За 12-те месеца между юли 2015 г. и юни 2016 г. тя е спечелила 20 млн. долара от търговските си партньори, което е с три милиона по-малко от предходната година. Очакванията обаче са след обявяването на наказанието да има сериозен спад по това перо.

Още през март, когато беше обявен положителният допинг тест, Tag Heuer реши да прекрати преговорите за удължаването на договора с носителката на пет титли от Големия шлем. American Express пък се отказа от опцията да продължи за втора година контракта си с тенисистката."Найки" - най-големият, най-важен и най-доходоносен спонсор на Шарапова - първи обяви, че прекратява взаимоотношенията си с рускинята до разрешаването на случая. Очаква се позицията на компанията, която изчакваше становището на ITF, за да предприеме следващи действия.

Американският спортен гигант е първият спонсор в кариерата на Шарапова. Двете страни си партнират още откакто рускинята е едва 11-годишна. През 2010 г. "Найки" и Шарапова подновиха своя договор. Контрактът беше за осем години срещу 70 милиона долара.

"Порше"също отмени всички съвместни дейности с Шарапова до приключването на случая. През 2013 г. германският автомобилен производител подписа тригодишен договор с рускинята, която редовно печелеше и домашния турнир на компанията - "Порше гран при" в Щутгарт. През март и Програмата за развитие на ООН сложи край на деветгодишното си сътрудничество с бившата номер 1.

Avon и Evian са в изчаквателна позиция, а единствено производителят на тенис ракети Head обяви, че ще продължи договора на уличената в употреба на забранения от 1 януари мелдоний Шарапова.

"Честността и куражът, които тя показа при обявяването и признаването на своята грешка, са достойни за адмирация. Head с гордост застава зад Мария - сега и в бъдеще. Имаме намерение да продължим нейния договор", заяви главният изпълнителен директор на Head Йохан Елиаш преди три месеца.

Шарапова се надява, че становището на независимия трибунал на ITF, според което тя не е използвала мелдоний с цел да подобри представянето си на корта, ще й помогне да задържи повечето си партньори.

Дори обаче компаниите да решат да останат с рускинята, те ще й плащат значително по-малко в периода на наказанието, включително и тази година. Причината е, че тя няма да може да изпълни броя събития, заложени в договорите й.

"Форбс" посочва още, че не е взет под внимание и евентуалният дългосрочен удар по репутацията на марката бонбони на тенисистката - "Шугарпова". През 2015 г. бяха продадени пет милиона пакетчета от тях спрямо 1.3 милиона в предходните 12 месеца.

dnevnik.bg