Новият кмет на Лондон забрани сексистките реклами в метрото и автобусната мрежа на градския транспорт, които създават чувство на дискомфорт у хората, че трябва да отговорят на "нереалистичните очаквания за човешкото тяло, създадени от снимките", предаде "Файненшъл таймс".

Садик Хан обяви, че градският транспорт в британската столица повече няма да показва реклами, които разколебават увереността на хората в собствените им тела. Така той изпълни едно от предизборните си обещания.

Забраната идва, след като над 70 000 души подписаха петиция срещу реклама в метрото, която гласи "Готово ли е тялото ви за плажа?" и е придружена от снимка на жена с изрязан бански.

"Изключително съм обезпокоен от подобен род послания, които унижават хората – особено жените - и ги карат да се срамуват от телата си. Време е на това да се сложи край", заяви Хан.

Кметът поиска от дружеството, което отговаря за градския транспорт, да създаде специално звено, което да следи редовно дали рекламите, които излизат в метрото и автобусната мрежа отговарят на политиката на компанията.

Всяка година в градския транспорт в Лондон се появяват около 12 000 реклами. Според "Файненшъл таймс" новата забрана, която влиза в сила следващия месец, засяга много малка част от тях и няма да има отрицателен ефект върху Transport for London – дружеството, което управлява общественяи транспорт.

dnevnik.bg