На 22 юни 1996 г. е представена официално компютърната игра Quake. Тя е дело на id Software, като през годините се превръща в класика с огромна база от почитатели, които я играят активно дори и до днес.

Тя е смятана за една от революционните игри за времето си, защото е сред първите, които използват 3D графика. Дори и Doom използва двумерни елементи, но всички обекти в Quake са 3D. Играта е и сред първите с по-добра симулация на осветление и разпръсване на светлината.

Quake е и сред пионерите за игра в мрежа с други хора. Тя дори е разработена с подобна идея, включително мултиплейър игра по интернет, а не само на локален сървър.

Макар и Quake да не достига огромната популярност на Doom, тя не може да се оплаче от липса на внимание. Почитателите й бързо започват да правят модификации за играта, а нейните мултиплейър възможности я издигат като предпочитан избор за игра в мрежа. Започват да се организират и турнири по Quake.

Играта в немалка степен е и "отговорна" за създаването на нишата на хардуера за компютърни игри. Тя създава необходимостта почитателите на игрите винаги да имат най-новия и мощен хардуер, за да могат да се наслаждават на пълните им възможности и графика.

Днес Quake сякаш е потънала в забрава. След години чакане Doom има нови версии, филми и продължава да се радва на голям интерес. Феновете на Quake обаче скоро също ще имат повод за радост. Играта Quake Champions вече е към финалните фази на разработката си. Тя ще се опита да върне геймърите към класическите елементи на Quake, но засега id Software не коментира кога ще е готова с нея.