Автомобил, няколко малки камери и добра звукозаписна техника - само това е нужно за един от най-популярните формати в американската телевизия в момента. Carpool Karaoke с Адел - краткото клипче, в което британската суперзвезда и водещият Джеймс Кордън шофират из улиците на Лос Анджелис или Лондон и припяват на радиото събра 42 млн. гледания в YouTube само за пет дни, превръщайки се в най-споделяното видео, родено от късната телевизия.

Идеята е проста - знаменитости и пеят свои и чужди песни в неформална обстановка и водят небрежни разговори с Кордън. 15-минутният сегмент обаче бързо надрасна "Късното шоу" на водещия по Си Би Ес и стана самостоятелна телевизионна и интернет единица.

Досега в колата на Кордън пък са се возили Джъстин Бийбър, Стиви Уондър, Марая Кери, Дженифър Лопес, звездите от хитовия бродуейски мюзикъл "Хамилтън", Селена Гомес, "Ред хот чили пепърс", Гуен Стефани, Джулия Робъртс и Брад Пит и скоро - първата дама на САЩ Мишел Обама. "Холивуд рипортър" нарече формата "империя" и "интернет кокошка, която снася златни яйца".

Идеята и водещият - както много неща в добрата телевизия, и добрата американска телевизия в момента, са британски. Кордън е успешен комедиен актьор с награди БАФТА и "Тони" в запаса. Океана прескача с хитовата британска постановка One Man Two Guvnors и ролята си "Вдън горите". В края на 2014 г. наследява Крейг Фъргюсън като водещ на не особено популярното му нас вечерно предаване по Си Би Ес и след две години, в които пейзажът на вечерните шоута в Америка беше преначертан, поглежда към наградите "Еми".

dnevnik.bg