Facebook въвежда нови правила за подбор на публикации в News Feed. Новинарският поток в профилите на потребителите отново е променен, този път с обещанието, че подборът на публикации ще е по-прозрачен и няма да е за сметка на статусите на приятелите им, съобщава блогът TechCrunch.

Решението на компанията е провокирано от скандала преди няколко седмици, когато тя беше обвинена, че нейни служители подбират кои публикации да направят популярни на базата на личните си възгледи и мнение. Официалното вътрешно разследване на Facebook не откри нарушения, но въпреки това компанията обеща да направи процеса по-прозрачен, за да успокои потребителите.

Една от мерките е публикуването на основните правила. В тях приятелите и семейството са на първо място. Това означава, че потребителите вече (и отново) ще виждат приоритетно публикациите на своите приятели и роднини. Напоследък те бяха останали на заден план спрямо публикациите от сайтовете и страниците, които даден потребител е харесал.

Facebook обещава, че ще продължи да предоставя релевантна и актуална информация и новини чрез News Feed. Подборът им ще е на базата на интересите на дадения потребител. Същото важи и за мултимедията, музиката и публикации от личности от развлекателната индустрия.

"Смятаме, че сме свършили само 1% от работата си и ще продължим да подобряваме и развиваме технологиите си", коментира компанията. Тя ще продължи да търси баланс между лична комуникация и информация от медии и онлайн общества.

dnevnik.bg