"Ламборгини" продължава да лансира модели в супер лимитирани серии на цени около 2 млн. евро, като най-новото попълнение е "Сентенарио Роудстър". Колата е базирана на основата на купето "Сентенарио" и също ще бъде произведена само в 20 бройки.

Поводът за пускането на двата модела е вековният юбилей от раждането на основателя на марката Феручио Ламборгини. "Сентенарио роудстър" използва карбонови монокок и купе. Това позволява теглото да е едва 1570 килограма.

Специално за открития модел е разработен нов сребрист цвят, кръстен "Argento Centenario". Сред отличителните черти на колата са аеродинамичните елементи, включващи спойлери и дифузьори.

Специално внимание е обърнато и на ограничаване на завихрянето на въздуха в салона при шофиране под открито небе.

Спортният автомобил е с четири задвижващи колела, като завиващ е и задният мост. Моделът е снабден с най-мощния мотор на "Ламборгини" към момента. Неговите 12 цилиндъра, подредени под формата на латинската буква V, генерират 770 конски сили.

Впечатляващият агрегат се развърта до 8600 об/мин и осигурява спринт до 100 км/ч за 2.9 секунди. Максималната скорост е 350 км/ч. Мощните спирачки пък осигуряват спиране от 100 км/ч до покой за 31 метра.

"Ламборгини Сентенарио роудстър" е качен на 20 цолови джанти отпред и 21 цола отзад, с гуми Pirelli PZero. Окачването е с променливи характеристики. Водачът пък може да избира между четири режима на шофиране - път, спорт и писта, като при избора на всеки от тях се променят настройките на мотора, трансмисията, волана, окачването и т.н.

В салона присъстват алкантара, специална кожа и мултимедия с 10.1 инчов екран. Общо 40-те автомобила от версиите "Сентенарио" купе и роудстър ще бъдат доставени до 2017 година, като всички бройки вече са разпродадени.

Цените за закритата версия тръгват от 1.75 млн. евро, а за откритата от 2 млн.

Dnevnik.bg