След слабия заради липсата на сняг последен ски сезон, предстоящият обещава да бъде много по-добър, ако времето бъде благосклонно.
Редица курорти в Австрия, Швейцария и Италия инвестираха мащабно в подобряването на своята инфраструктура, за да подобрят извозването на скиорите, а някои - за да свържат вече съществуващите курорти в едно цяло.
Арлберг стана най-голямата ски зона в Австрия, след като бяха инвестирани 45 милиона евро за четири нови кабинкови лифта с капацитет по десет суши в кабинка. Курортът обединява Санкт Антон, Щубен, Цюрс, Варт и Шрьокен. Два от тези нови лифтове позволява да се свържат Рауц в зоната на Санкт Антон с Цюрс, които до момента бяха обслужвани с автобусни връзки. Другите два лифта заменят стари съоръжения и по този начин позволяват цялата зона да предложи много повече възможности за скиорите като разнообразие от писти.
Ски зоната Арлберг вече разполага с 87 лифта и 305 км писти, което я изравнява като възможности с Вал д'Изер-Тин във Франция. Плановете предвиждат зоната да стане дори по-голяма, като се свърже и намиращият се наблизо курорт Капл.
Като допълнение е подменена въжената линия от Лех до село Оберлех на 1660 м надморска височина в сърцето на ски зоната. Новите кабини ще возят по 80 души вместо досегашните 32 пътници, което ще доведе до намаляване на опашките и ще има възможност да се пренася повече багаж до селото, в което няма автомобилен транспорт. На първата станция ще има и нов подземен паркинг.
Сред другите курорти в Австрия в Цел ам Зее беше построен нов кабинков лифт с кабинки за 10 души и безплатен wi-fi от задната страна на планината Шмитенхьоле. Това осигурява извозване от базата за новата 3.3-километрова червена писта. Още един по-нисък лифт ще бъде изграден през сезона 2018/19.
Щбуай е един от най-добрите глетчери за ски в Алпите и е любимо място на скиорите, които обичат да карат целогодишно. Досегашният кабинков лифт за по шест души от основата до сърцето на ски зоната на 2900 метра предизвикваше големи опашки в пиковите часове. Той е заменен от кабинкова линия за по 24 седящи души и осем правостоящи. Капацитетът е над 3000 души на час в сравнение с 1500 при предишния лифт. Пътуването също беше съкратено двойно до 11 минути за 4.5 километра.
Още един кабинков лифт беше изграден в Герлос, който е част от ски зоната в Цилертал. Досега там имаше един предизвикващ опашки кабинков лифт, но той е заменен с кабинка за 10 души, с което капацитетът става повече от два пъти по-голям до 4400 души на час. В Зьолден също беше изграден нов кабинков лифт на мястото на стар и капацитетът се увеличи от 2800 на 4500 души на час.
Във Франция Вал Д'Изер се сдоби с нов кабинков лифт за по 10 души в кабинка, който може да превозва по 3600 души на час. Той заменя досегашния седалков лифт и въжен лифт с кабинки за 48 души, като увеличава ефективно капацитета за извозване на скиорите до зоната Солез с 40%.
Новият лифт се изкачва само за седем минути и пристига на по-удобно място, за да може да има по-добър достъп но основните седалкови лифтове. Кабинките са снабдени с безплатен wi-fi и подгряване. Има нови зони за начинаещи, за които картата е 35 евро в сравнение с 54 евро дневна карта.
В малкия сектор Сигнал от ски зоната на Алп д'Юез бяха разглобени старите лифтове от 60-те години и на тяхно място бяха изградени нови седалкови и кабинкови лифтове с капацитет 3300 души на час. Има и нов четириседалков лифт до Сигнал, който започва от стария Вией Алп. Към досегашните червени и сини писти има нови зелени трасета за начинаещи и слабо напреднали.
До сезон 2015/2016 стигането от селото План Понталбер до Ла План ставаше бавно. Миналия сезон един нов кабинков лифт замени два последователни седалкови. Тази година пистите от горната станция на кабинковия лифт водят до високоскоростен шестседалков лифт до Ем 2000 в сърцето на ски зоната.
В Швейцария старият двуседалков лифт между швейцарските курорти Вияр и Ле Диабльорет е заменен от четириседалков лифт, който обаче трябва да се използва и в двете посоки, тъй като няма свързващи писти. Дългият влек на Ле Диабльорет е заменен от нов шестседалков лифт. Тези нови лифтове съкращават времето за изкачване от 15 на 10 минути и ще намали значително опашките. Като допълнение плувният център в близост до Вияр е изграден наново и ще отвори врати през декември.
Старият кабинков лифт за по четири души от 1976 г. в Заас Фее в основата на склоновете до Шпилбоден е заменен от нов кабинков лифт с кабинки за 10 души. Това ще доведе по-приятно и бързо придвижване, като ще съкрати времето за извозване до 8.30 минути. Той включва и междинна станция, откъдето нова лифт с капацитет 2200 души на час тръгва за Фелскин.
В Цермат бърз шестседалков лифт в центъра на ски зоната между Сунега и Горнеграт заменя 45-годишния четирседалков кабинков лифт. Новият лифт извозва по 1800 души на час, повече от двойно по-бързо от старата гондола, а времето за извозване е съкратено с почти 40% до само 3.30 минути. Във Вербие старият седалков лифт в Ла Шо беше заменен с нов шестседалков лифт, който ще обслужва няколко от по-леките писти.
Дневник
Коментари
Добави коментар