Новото "Ауди" Q5, което дебютира преди броени дни на автосалона в Париж, има амбициите да постави нови стандарти в сегмента си по отношение на възможностите за свързаност, ефективността и системите за подпомагане на водача, съобщиха от компанията. Сред интересните новости в колата е въздушното окачване, с регулируеми настройки на амортисьорите.
В сравнение с предшественика, Q5 прибавя сантиметри в почти всички направления. Въпреки това, теглото е намалено с до 90 килограма.
Актуалните размери на кросоувъра на "Ауди" са 4.66 метра дължина, 1.89 м широчина, 1.66 м. височина и 2.82 метра междуосие. Дизайнът не е радикално нов, но автомобила може да бъде снабден с предни светодиодни, или Matrix LED светлини.
Купувачите на Q5 могат да избират между 14 цвята на лаковото покритие и пет линии на оборудване – sport и design, спортен пакет S line, design selection, както и екстериорен пакет S line.
В салона има достатъчно място за петима пътници, като по отношение на вътрешните размери новият кросоувър е значително по-добър от своя предшественик и част от конкурентните модели. Изборът на седалки е широк, като има и такива с масаж.
В зависимост от настроението и избрания режим на шофиране, опционалното амбиентно интериорно осветление дава избор между 30 различни цвята. Задната седалка в Q5 е с разделена на три сегмента облегалка и може да се регулира по наклон или по дължина. В зависимост от положението й, товарното отделение има обем между 550 и 610 – с 10 литра повече спрямо предходното поколение. При сгъване на облегалката вместимостта достига до 1550 литра.
Вратата на багажника може да е със сензорно отваряне на електрическия заден капак, а нивото на задния мост се сваля, при наличието на пневматично окачване.
Освен стандартното приборно табло, "Ауди" Q5 може да се поръча с т.нар. "виртуален кокпит", проектиран на 12.3-инчов цветен екран. При него водачът избира между класически вариант с километраж и оборотомер, или такъв, в който централното място се заема от навигационната система.
Предлаганият също като опция Head-up дисплей прожектира важни за шофирането данни директно на челното стъкло. Мултимедийната система е с 8.3-инчов дисплей, на разположение е и модул със SIM-карта, който осигурява безжичен интернет за до осем устройства. Озвучителната система може да е Bang & Olufsen.
Сред асистиращите системи присъстват адаптивен круиз контрол с включен асистент за движение в задръстване, който при равномерен трафик е в състояние за кратко да поема изцяло работата с волана и педалите. В новото Q5 водачът бива предупреждаван за всяка една опасност - непреднамерено напускане на лентата на движение, автомобил в мъртвата зона на огледалата, приближаване на превозно средство при маневриране на заден ход, асистент при завиване в кръстовище и други.
Много от системите предприемат автономно спиране, ако има риск от инцидент, а шофьорът не реагира. При слизане, ако отзад приближава кола, мотоциклет или дори колело, също има сигнализация, която заостря вниманието на разсеяния пасажер.
Поглед към двигателите разкрива четири TDI и един TFSI представител. Мощността на всеки от тях е увеличена с до 27 к.с., но разходът на гориво е намален.
Двулитровите дизели със 150, 163 и 190 конски сили. Трилитровият V6 на същото гориво мобилизира 286 коня и 620 Нм. максимален въртящ момент.
Модифицираният двулитров TFSI мотор генерира 252 к.с, но се задоволява с едва 6,8 литра бензин на 100 километра. При скоростните кутии присъстват шестстепенната механична трансмисия, седемстепенен автомат с два съединителя S tronic и осемстепенен автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент tiptronic за трилитровия дизел.
Новото задвижване на четирите колела quattro е серийно за по-мощните дизели и бензиновия агрегат, а за базовия дизелов модел със 150 к.с. се предлага като опция. Системата изключва задвижването на задния мост автоматично във всички ситуации, когато то не е необходимо, и го включва отново, когато има нужда от това.
Както при варианта с предно предаване, така и при моделите със система quattro е налична функция за селективно разпределение на тягата между колелата на предния мост за постигане на по-пъргаво пътно поведение.
За върховия V6-дизел Audi предлага по желание на клиента спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя. Новото окачване съчетава спортни и комфортни характеристики, а електромеханично сервоуправление е по-прецизно.
Като опция се предлага и динамично управление, чиято настройка варира в зависимост от скоростта и ъгъла на завиване. По отношение на пружините и амортисьорите се предлагат два варианта.
Окачването с регулиране на настройките на амортисьорите предлага широк избор от възможности между динамика и спорт, които водачът може да избира.
Новото въздушно окачване, наред с различните настройки на амортисьорите разполага и с възможност за избор между пет варианта на клиренса. С двата напълно нови режима lift/offroad и allroad, "Ауди" Q5 e още по-убедително извън пътя.
Новото поколение на кросоувъра ще се произвежда в новия завод на компанията в Мексико, открит преди броени дни. Това е първа производствена мощност на "Ауди" в Северна Америка. Продажбите в Европа на Q5 започват в началото на следващата година.
Дневник
Коментари
Добави коментар