Изпълнителният директор на "Мерцедес" Тото Волф заяви, че ще му трябва време, за да оцени точно действията на Люис Хамилтън в Гран при на Абу Даби.

Английският пилот реагира остро на заповедите от бокса да вдигне скоростта, за да осигури победа за отбора. Вместо това той продължи да кара бавно, за да даде шанс на преследвачите да задминат основния му конкурент за титлата Нико Розберг.

Волф заяви, че включването на техническия шеф на отбора Пади Лоуи по радиото с нареждане за Хамилтън да вдигне скоростта са били продиктувани от притеснението, че наближаващият с високо темпо Себастиан Фетел може да отмъкне победата за "Ферари".

"Бях в леко шизофренична ситуация. Имаме един обсебен от контрола лидер на отбора, който знае правилата в тима и знае, че всички ги спазват. Така стигнахме до тази ситуация", заяви той след състезанието, спечелено все пак от Хамилтън.

"След това се поставям на мястото на пилота и се питам какво бих направил. Имаше две ситуации - едната беше да изчезне напред и да покаже, че е най-добрият пилот и че това можеше да е неговият сезон. Или да блокира Нико. Той реши да направи това. Малко съм раздвоен", добави Волф.

"Това е, което си представям като състезател. Можеше да ми дойде като идея и това го имаше като идея в главите на други хора. Кристиан (Хорнер от "Ред бул") имаше същата идея преди уикенда. Той следваше инструкциите на Кристиан, може пък да иска да кара за него! Виждате, че се колебая от едното решение до другото", добави той.

"Нико запази хладнокръвие под напрежение. Може би щеше да опита изпреварване, една друга игра. Знам колко трудно е да имаш решение на всеки отделен казус", каза австриецът.

Попитан защо от "Мерцедес" са се намесили в тактиката на Хамилтън, той отговори: "Можеше да го пуснем да кара свободно без никакви правила, но последствията ще са, че ще спечелим по-малко състезания и ще губим шампионати, защото в питлейна има доста умни глави", каза той.

"Има едно философия, която следваме през годините. Тя е: няма да се намесваме, докато можем да си гарантираме победата. Ние калкулирахме, че можем да загубим това състезание, защото Люис караше все по-бавно и по-бавно", каза той.

"Затова решихме да се намесим, той реши да не изпълни. Има само едно важно нещо - дали това е прецедент за бъдещето? Това е нещото, което трябва да оценим. Но фундаментално трябва да се радваме - имаме 19 победи и нов световен шампион", завърши Волф.

Дневник