Компанията "ПрайсуотърхаусКупърс" (PwC), която пое вината за гафа с обявяването на погрешен победител в категорията "Най-добър филм" на американската Академия за киноизкуство, посочи и кой конкретно е допуснал това да се случи.
Още час след неприятната за организаторите и участниците случка се знаеше, че това е някой от двама одитори на PwC, които единствени в света знаят имената на победителите.
Фирмата обвини Браян Кулинан, изпълняващ тази задача от 2014 г., че е подал на Уорън Бийти и Фей Дънауей плика, от който тръгна цялото объркване.
"Той е допуснал грешка, като е подал резервния плик за победителката в категорията най-добра актриса вместо този за най-добър филм", обясняват от PwC. "След като грешката е допусната, не са били следвани достатъчно бързо съответните протоколи за поправянето ѝ от господин Кулинан или неговата партньорка."
Раздаването на пликовете е организирано така, че двамата одитори от PwC застават в двата края на сцената зад кулисите с идентични чанти с еднакви запечатани от тях 24 плика за всяка категория. Когато единият подаде плик на излизащия на сцената актьор за обявяване на победителя, колегата му в другия край трябва да унищожи копието.
Така се оказва, че за предпоследната категория на Леонардо ди Каприо плик с името на Ема Стоун от "Страната Ла-ла-ла" е подала колежката му Марта Руис.
Защо Кулинан не е унищожил веднага своето копие на плика и го е дал на Бийти още няма обяснение, но медиите обръщат внимание, че малко след това той е публикувал в профила си в "Туитър" снимка на Ема Стоун зад кулисите с получения "Оскар". Съобщението, както и няколко други от злополучната за одитора неделя са изтрити от профила му.
Възможно е вниманието му да е било ангажирано с това, вместо да внимава дали не е допуснал грешка на самия финал на шоуто. Не е ясно и дали той или колежката му Марта Руис са предупредили организаторите да прекъснат церемонията. Докато това стане, минаха няколко минути.
Миналата седмица Кулинан каза в интервю, че не е съвсем ясна процедурата за справяне със ситуация, когато се подаде погрешен плик. Знаем само, че трябва веднага да предупредим асистент-режисьора, обясни той. "Но това е толкова невероятно да се случи."
"Ройтерс" коментира, че макар очевидно да става дума за банална човешка грешка, в PricewaterhouseCoopers ще им трябват години, за да възстановят щетите върху репутацията си.
"Това не е висша математика - PwC просто е трябвало да поставят правилното име в подходящия плик, който да го подаде на правилния човек", казва Тим Калкинс, преподавател по маркетинг в Northwestern University. Според него случилото се е една "малка брандинг трагедия".
Антъни Сабино, преподавател по право в St. John's University в Ню Йорк, допълва, че случилото се е нищо в сравнение с одиторските грешки и измами, допринесли до финансовата криза от 2008-2009 г.
Дневник
Коментари
Добави коментар