Новият модел в гамата на "Фолксваген" носи името "Артеон" и ще се позиционира над "Пасат", където доскоро стоеше "Фаетон". Това стана ясно на изложението в Женева. На салона беше обявено също, че за Китай ще се прави удължена версия на лимузината, който ще се казва "Фидеон".
"Артеон" съчетава дизайна на спортен автомобил с вътрешното пространство на лимузина. Това е възможно благодарение на дългото междуосие (2.84 метра) и напречното разполагане на двигателите.
В салона има пет места, а багажният обем варира между 563 и 1557 литра. Дългият 4.86 метра автомобил ще се предлага с общо шест двигателя с турбо, по три на дизел и бензин. Мощността на моторите варира между 150 и 280 к.с.
Скоростните кутии са механични или автоматични с двоен съединител. За мощните двигатели е на разположение и двойно предаване (4MOTION).
От "Фолксваген" специално отбелязват ниските експлоатационни разходи на "Артеон". Посочва се, че базовият бензинов двигател, който е 1.5-литров със 150 конски сили, както и двулитровият дизел със същата мощност ще се нуждаят от първото пълно техническо обслужва след три години на експлоатация или пробег от 60 000 километра. Моторното масло пък се сменя след период от две години или 30 000 километра.
"Артеон" може да бъде снабден с най-новото поколение на адаптивния темпомат, който по желание на водача може да съобразява скоростта с оказаните със знаци ограничения. Разбира се, той се грижи за поддържането на темпото на предното превозно средство.
Благодарение на GPS сензора на навигационната система и данните за пътната отсечка новите динамични светлини за завой с превантивно управление на светлинния поток разполагат с предварителна информация за предстоящия завой и го осветяват, преди водачът да предприеме активни действия за навлизане в него.
Второто поколение на системата за асистенция при внезапно спиране има нова функция, която се активира, ако на водача му прилошее. Тя намалява скоростта и ако е възможно, насочва автомобила в най-дясната бавна лента за движение, където предприема плавно спиране и включване на аварийните светлини.
Системата за предупреждение за наличие на опасност при напускане на лентата за движение вече реагира и на маневри на други участници в движението, като например рязко отклоняващи се от лентата си камиони. Новост е и че тя е активна при достигане на скорост от 10 км/ч вместо досегашните 30 км/ч.
Гамата от допълнително оборудване на "Артеон" включва панорамен стъклен подвижен покрив, тризонална автоматична климатична инсталация със сензор за качество на въздуха и филтър за алергени, седалки с функция за масаж на предните места, отопление на волана и кожени тапицерии на купето с двуцветна напа. Новите инфо-развлекателни системи са с екрани с диагонал от 6.5 дo 9.2 инча.
Новата върхова система в гамата Discover Pro наподобява модерен таблет със стъклената си повърхност и се управлява без аналогови бутони. 9.2-инчовият екран е оборудван и със система за интуитивно управление на функциите с помощта на жестове.
Приборното табло може да е дигитално, като има няколко варианта за поднасяне на най-важната информация. "Фолксваген Артеон" ще се предлага в две специални нива на оборудване - Elegance и R-Line.
Две години от концепта до серийния модел
От компанията отбелязват, че пътят от концептуалния автомобил "Спорт концепт купе" GTE до серийния модел е отнел само 24 месеца. "Артеон" ще се произвежда в завода на "Фолксваген" в германския град Емден. Продажбите започват тази пролет.
Дневник
Коментари
Добави коментар