Пътническият самолет C919, построен от китайската държавна компания "Комак" (Comac), чието производство цели да наруши двуполюсното господство "Еърбъс" (Airbus) - "Боинг" (Boeing), днес успешно се приземи на летище "Пундун" в Шанхай и така приключи първия си изпитателен полет, след като близо час и половина бе във въздуха на височина 3 хил. метра, предадоха световните агенции.
След излитането днес по-рано екипажът на самолета и технически специалисти са направили редица тестове, за да проверят как функционират ключовите системи на машината.
С919 днес бе управляван от командира на екипажа Цай Цзюн, бивш пилот на Източнокитайските авиолини (China Eastern Airlines), който днес работи за "Комак".
Самолетът, който е продукт на съвременни технологии, показва амбициите в сектора на Пекин, отбелязва АФП.
Самолетът може да превозва до 168 пътници на разстояние 5550 километра. "Комак" се надява да се конкурира по регионалните полети с двете международни звезди във въздушния транспорт за полети на средни разстояние - "B 737" на "Боинг" и А320 на европейския "Еърбъс".
Комунистическият режим в Китай възприе този самолет като залог за престижа си. Машината бе показана за пръв път пред публика през ноември 2015 година. Пекин не щадеше пари за създаването на самолета, допълва АФП.
Да нямаме самолет made in China е равносилно да се оставим да бъдем подвластни на другите, каза през 2014 година президентът Си Цзинпин, припомня "Франс прес".
Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар