"Фейсбук" започва и офлайн кампания срещу фалшивите новини в няколко британски вестника, сред които "Гардиън" и "Таймс", съобщават английски медии. Рекламите се появяват точно месец преди британските избори.
Посланието на инициативата е подобно на това, което социалната мрежа вече използва и онлайн: те съветват
потребителите да бъдат скептични към нещата и заглавията, на които попадат, особено ако те съдържат "шокиращи твърдения.
Друг съвет е информацията да бъде проверявана и от други източници, да се съобразяват и снимките, които придружават новината. Сред другите съвети са и по-внимателно вглеждане в URL-адреса, проверка за необичайно форматиране.
Печатната реклама завършва с: "Заедно, може да ограничим разпространението на фалшиви новини". Никъде в рекламата социалната мрежа не е спомената, освен чрез поместване на логото й в началото на рекламата.
"Хората искат да виждат точна и вярна информация във "Фейсбук", както и ние.
Затова и се опитваме да се справим с проблема на фалшивите новини", заявява пред "Файненшъл таймс" Саймън Милнър, директор по политиката на медията за Великобритания.
От компанията ще изтриват мними профили и ще престанат да популяризират постове, които имат признаци на неправдоподобност, съобщава още БТА, цитирайки "Ройтерс". Те припомнят, че социалната мрежа спря 30 000 акаунта във Франция преди първия тур на президентските избори миналия месец и използва външни източници за проверка на фактите в страната. Освен това публикува в германски вестници разяснителни статии, в които съветва читателите как да различават фалшивите новини.
Дневник
Коментари
Добави коментар