Сувенирите, свързани с новоизбрания президент на Франция Еманюел Макрон, се харчат като топъл хляб, пише в. "Фигаро".

В победоносната нощ за Макрон от централата на движението му бяха донесли в двора на Лувъра, където неговите симпатизанти празнуваха, кашони с тениски, торбички, знамена и други сувенири, свързани с него. Те се предлагаха безплатно.

В онлайн бутика на политическата сила, заработил на 22 февруари и управляван от компанията "Батлие САС", стоките, свързани с Макрон, предизвикаха небивал интерес в нощта на победата му на балотажа и на сайта бяха регистрирани около 1000 поръчки. Там феновете на Макрон могат да открият тениски за 10 евро, пуловери за 20 евро, платнени торбички за 10 евро, гривни от плат за 5 евро, комплект временни татуировки за 5 евро и др. В сайта се предлагат и чаши, значки и химикалки, свързани с Макрон.

Някои продукти са произведени в Испания и Източна Европа, а довършителните работи се правят във Франция.

Интересно е, че фирмата управляваща онлайн магазина с продукти, свързани с движението на Макрон, управляваше и онлайн магазина с продукти, свързани с Франсоа Фийон, кандидата за президент на десницата, който се провали на първия тур. Фийон обаче наложил там да има продукти 100 процента произведени във Франция, а цените им били по-високи, например часовник за 34 евро, анорак с качулка за 65 евро, ключодържател за 25 евро и др.

По време на предизборната кампания крайнодесният кандидат за президент Марин льо Пен пък бе критикувана за "предизборни" тениски, произведени в Бангладеш, въпреки че тя искаше да наложи глоби на френските компании, изнасящи производството си зад граница.

Dnevnik.bg