Потребителите, които купуват стоки онлайн, вече не пазаруват предимно през уикенда. Това показва ново проучване, което обхваща най-големите търговски марки на над 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Африка и Близкия изток. Анализът е на технологичната компания RTB House. Той показва и че онлайн рекламите на потребителски стоки не са най-ефективни през почивните дни, както се е смятало досега.
Анализът на българския пазар показва, че онлайн банер рекламите достигат максималната си ефективност в петък, когато се наблюдава 60% ръст в конверсиите и 45% в кликовете в сравнение със събота. Най-голямата активност пък е между 10 и 12 през деня (26% от всички конверсии). Конверсиите измерват коефициента на посетителите в даден уебсайт, които правят нещо повече от бегъл преглед на съдържанието или посещение на сайта.
"Преди 10 години компютрите и интернет не бяха основен канал за пазаруване, поради което хората прекарваха предимно свободното си време в тези дейности. Днес пренасищането от информация през няколко устройства по време на работната седмица позволява на потребителите да пазаруват отвсякъде и по всяко време", коментира мениджърът за България и Румъния на RTB House Каталин Емилиан.
Проведеното изследване показва, че броят кликове и конверсии е особено висок във вторник, когато се наблюдават с 37% повече кликове и 43% повече конверсии на световните пазари. Това окончателно прави събота най-лошия ден за електронната търговия – тогава покупките, които идват от онлайн реклама, падат до едва 11% от общия брой за цялата седмица.
Изследването е базирано върху данни, събрани от над 1000 банер кампании, ползващи real time bidding технологии - автоматични търгове на рекламни позиции, които се осъществяват в реално време.
Междувременно от комисията за защита на потребителите напомниха, че онлайн търговците понякога са изобретателни и могат да създават доста обемно ноу-хау за различен тип нарушения.
"Липсата на достатъчно информация и координати за връзка е най-ясният белег, че има нещо съмнително. Когато се правят някакви резерви, като например, че не можете да се откажете от покупката, когато прекалено ниски ви се струват цените за нещо, това винаги трябва да бъде една сигнална лампа." Така председателят на комисията Димитър Маргаритов очертава картината на част от предпоставките за проблемни онлайн сделки, цитиран от пресцентъра си.
Съпоставката на оферти за една и съща или за подобна стока могат да ориентират потребителя. По думите на председателя коректният търговец обикновено предоставя цялата информация както за себе си, така и за стоката, за допълнителните разходи, които може да се наложи да бъдат извършени по нейната доставка или при упражняване правото на отказ при връщането. За разлика от онзи, който съвсем пестеливо показва някакъв продукт с много изкушаваща ниска цена, но вероятността клиентът да плати и да не получи нищо е голяма.
Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар