Новите собственици на Формула 1 от "Либърти медия" управляват спорта от няколко месеца, но вече наложиха куп промени, които върнаха интереса към състезанията. Новият изпълнителен директор Чейз Кери обяви какви са следващите планове за популяризиране на надпреварата.

"Вече прекарахме достатъчно време в работа как точно да променим спорта и да го направим по-атрактивен. Най-важната ни стъпка сега е в неговото излъчване, което до голяма степен ограничава феновете", твърди Кери.

"Формула 1 груп" планира създаване на собствен модел на излъчване, известен в САЩ като "over the top" (OTT). Той е взаимстван от големи Интернет платформи, които срещу заплащане предлагат ексклузивно съдържание и по-детайлна информация. 

"Това е възможност, която е от огромно значение. В последните години ние не сме сред големите играчи в Интернет и искаме да го променим. Формула 1 е продукт, който идеално би паснал в развиваща се дигитална мрежа", каза още изпълнителният директор на "Либърти медия".

Според Кери ядрото от фенове на Формула 1 ще си плаща, за да има по-различен поглед над спорта и в същото време ще привлече нова аудитория.

Смята се обаче, че подобен ход на новите собственици ще удари големите телевизионни корпорации, които в момента плащат стотици милиони, за да излъчват състезанията от Формула 1. Бърни Екълстоун, който ръководеше спорта от края на 70-те до 2016 г. подписа дългосрочни договори, които засега връзват ръцете на "Либърти медия".

"Не мисля, че ще има конфликт на интереси. По-скоро трябва да намерим идеалния баланс между телевизия и Интернет. В следващите няколко години трябва да развием дигиталните платформи, които да донесат нова енергия на Формула 1", завърши Кери.

Дневник