Партньорството между "Макларън" и "Хонда" не дава необходимите резултати и в момента двете компании се намират на кръстопът. Това призна изпълнителният директор на отбора от Формула 1 Зак Браун.

В навечерието на Гран при на Канада Браун обясни ясно, че раздяла между двете компании е опция, която се разглежда от борда на директорите: "В "Хонда" работят изключително здраво, но изглеждат изгубени заради многото проблеми", каза той.

Наскоро стана ясно, че дългоочакваната подобрена версия на двигателя на "Хонда" няма да бъде готова за състезанието в Канада. Според Браун, засега няма срок кога това ще се случи.

"С нетърпение очаквахме това подобрение, но сега ме много разочаровани. Това е голям удар и за нашите пилоти", добави шефът на "Макларън".Английският тим е втория най-стар и успешен във Формула 1 след "Ферари", но в момента е единственият, който още няма точка през сезон 2017.

"Макларън" и "Хонда" подновиха партньорството си през 2015 г. с надежда да върнат славните времена от миналото. Най-успешният период за японската марка във Формула 1 беше между 1988 и 1992 г., когато с шасита на "Макларън" спечели 4 поредни световни титли.

"Изпълнителният комитет ни даде ясни заповеди, че не бива да влизаме в още една такава година. Надяваме се да спечелим световна титла с "Хонда", но ако нямаш резултати трябва да се замислиш дали това е постижимо", смята още Браун.

Според него следващите 90 дни ще са решаващи за партньорството на двете компании. "Макларън" започва планиране за колата за 2018 г., която трябва да бъде конкурентна, за да задържи Фернандо Алонсо в отбора. Настоящият договор между двете компании е за 10 години.

Една от опциите е използване на двигател на "Мерцедес", с когото "Макларън" си партнираше между 1998 и 2014 г. и спечели три световни титли.

Раздяла с "Хонда" обаче може да бъде и болезнена от финансова гледна точка. Смята се, че японският производител осигурява 100 млн. долара всяка година за бюджета на "Макларън". Спорно е дали отборът може да си позволи да изпусне такъв източник на средства.

Според Браун, "Макларън" вече е изгубил дългогодишни спонсори и много пари от лошото представяне през последните три сезона.

Дневник