Имейли от името на една от най-популярните банки в България бяха получени вчера вечерта в електронните пощи на много потребители. Целта на съобщенията е да уплашат хората, така че те да въведат в създаден за целта сайт, данни за банковите си сметки, съобщава DarikNews.bg

Писмото започва с предупреждение, че някой е влизал в профила на клиента от друга държава.

Следва предупреждение, че профилът е блокиран, поради това, че идентификационният номер на сметката никога не е актуализиран. Датата на блокиране е от предходния ден. После се казва, че клиентът има 48 часа да поднови профила си.

Електронният адрес, от който се изпращат съобщенията, наподобява този на банката, но домейнът е различен.

В писмото е даден и линк. Той отваря сайт, който е копие на този на банката. Там се иска клиентът да попълни данните за банковата си сметка.

Правят впечатление няколко неща. Първо, връзката към фалшивия сайт е незащитена – такова нещо никоя финансова институция не би си позволила.

Освен това не работи нито един бутон и нито една опция с изключение на полетата, където се очаква да бъдат въведени данните на потребителя.

Вести.бг