"Макдоналдс" обяви край на 41-годишното си партньорство с Международния олимпийски комитет (МОК). Веригата за бързо хранене повече няма да бъде главен спонсор на олимпийските игри, като решението влиза в сила с незабавен ефект.
Американската компания имаше договор до летните игри в Токио през 2020 г., но двете страни са постигнали споразумение да го прекратят три години по-рано. Финансовите условия, при които те се разделят, ще бъдат запазени в тайна.
Причината за решението на "Макдоналдс" е желанието на компанията да се фокусира върху своята основна дейност, както и нарастващите цени за олимпийско спонсорство на фона на спада в телевизионния интерес към най-големия спортен форум.
Компанията се опитва да ограничи някои разходите, тъй като инвестира в подобряването на качеството на храните, обслужването на ресторанта и онлайн поръчките, за да се върне изгубените позиции сред останалите вериги.
Ние преосмисляме всички аспекти на нашия бизнес и взехме това решение в сътрудничество с МОК, за да се съсредоточим върху различни приоритети", заяви генералният маркетинг директор на "Макдоналдс" Силвия Лагнадо.
Компанията за пръв път е част от олимпийски игри през 1968 г. в Мексико, а от игрите в Монреал през 1976 г. е сред главните спонсори на МОК. Въпреки че прекратява договора си с незабавен ефект, "Макдоналдс" все пак ще остане като местен спонсор за зимната олимпиадата в Пьончан през 2018 г.
Програмата за генерално спонсорство на МОК, която след оттеглянето на "Макдоналдс" включва 12 компании, донесе на олимпийски комитет над 1 милиард долара в рамките на предишния четиригодишен цикъл (до Рио 2016). Сумата се е покачила почти двойно от олимпиадата в Сидни през 2000 г.
Генералното спонсорство носи 18% от приходите на МОК, като е вторият най-голям източник на средства след приходите от телевизионни права (74%).
Финансовите параметри на договорите за спонсорство не се разкриват, но според източник на "Ройтерс", участвал в предишните преговори с МОК, големите партньори като "Макдоналдс" плащат по 25 милиона долара на година, или 100 милиона за един олимпийски цикъл.
Оттеглянето на "Макдоналдс" отразява нарастващата позиция сред брандовете, че изключителните спонсорски сделки за олимпиадите вече нямат маркетинговото въздействие, което някога са предлагали. Много от компаниите вече считат за по-рентабилно да работят директно със спортисти или конкретни страни.
NBC Universal обяви, че на територията на САЩ по време на Рио 2016 е имало 8.6% по-малко зрители в сравнение с игрите в Лондон през 2012 г.
Освен това следващите три олимпиади ще бъдат в Азия (Пьончан, Токио и Пекин), което е още един минус за американските компании, опитващи да достигнат до американска аудитория.
АТ&T и Citigroup дори преустановиха спонсорирането на американския олимпийски комитет (USOC) в навечерието на зимните игри през 2018 г.
МОК обяви, че не планира директен заместник на "Макдоналдс". Очаква се обаче следващата седмица олимпийският комитет да се сдобие с нов партньор в лицето на Intel Corp, пише "Ройтерс".
През януари МОК успя да привлече като генерален спонсор и китайската компания за електронна търговия "Алибаба груп" с договор до 2028 г.
Останалите главни партньори на олимпийския комитет са "Кока Кола", "Атос", "Бриджстоун", "Доу", "Дженерал електрик", "Омега", "Панасоник", "Проктър енд Гембъл", "Самсунг", "Тойота" и "Виза".
Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар