"Интел корпорейшън" е новият член в програмата за генерално спонсор на Международния олимпийски комитет (МОК). Производителят на микропроцесори е най-новата технологична компания, която ще застане зад глобално спортно събитие.

Сделката, която ще бъде до 2024 г., идва само седмица след като дългогодишният спонсор на МОК "Макдоналдс" прекрати партньорството между двете страни. Веригата за бързо хранене се оттегли, позовавайки се на промяна в приоритетите на компанията.

"Интел" ще бъде 13-ият главен партньор на МОК. Преди шест месеца олимпийският комитет подписа с китайската компания за електронна търговия Alibaba поне до 2028 г. в опит да направи олимпийските игри по-технологични и привлекателни за младите хора.

Останалите компании в програмата за генерално спонсорство на МОК са "Кока Кола", "Атос", "Бриджстоун", "Доу", "Дженерал електрик", "Омега", "Панасоник", "Проктър енд Гембъл", "Самсунг", "Тойота" и "Виза".

Президентът на МОК Томас Бах, който подписа сделката с главния изпълнителен директор на "Интел" Брайън Кързанич, заяви на пресконференция в Ню Йорк, че спонсорството ще отвори нови възможности за спортисти, фенове и зрители, включително във виртуална реалност.

Финансовите условия на сделката не бяха разкрити, но източници от МОК съобщават пред "Ройтерс", че големите спонсори плащат около 100 млн. долара за четиригодишен цикъл, който включва една лятна и една зимна олимпиада. МОК иска да увеличи сумата по тези сделки, добавят източниците.

"Интел" ще предостави 5G безжична технология, платформи за виртуална реалност, изкуствен интелект и безпилотни игри на новия си партньор. "Ще позволим на хората онлайн да се чувстват все едно са там", каза Кързанич за технологията, която ще бъде използвана по време на олимпийските игри.

Бизнесът на "Интел" претърпя големи промени през последните години. През март компанията се съгласи да закупи автономна технология за превозни средства Mobileye за 15 млрд. долара. Сделката е опит да разшири обхвата си отвъд своя основен микропроцесор, който е изправен пред спад заедно с пазара на персонални компютри.

МОК иска да подпише по-скъпи сделки, докато търговските марки се опитват да разберат дали изключителните права за спонсорство на олимпийските игри предлагат маркетинговото въздействие, което някога са правили. Някои компании смятат, че е много по-евтино да се работи директно със спортисти или конкретни страни, отколкото с МОК.

"Интел" може да се стреми да разшири обхвата си в Азия, където ще се проведат следващите три олимпиади. Южнокорейският град Пьончан е домакин на зимните игри догодина, Токио ще приеме летните през 2020 г., а Пекин - тези през 2022 г.

Dnevnik.bg