Люис Хамилтън спечели историческа пета победа в Гран при на Великобритания и се нареди до Джим Кларк. Асът на "Мерцедес" не остави шансове на конкуренцията в домашното си състезание и нанесе голям удар по основния си конкурент за титлата Себастиан Фетел.

Немецът завърши едва седми заради спукана гума две обиколки преди края, а по този начин авансът му в шампионата се стопи до само една точка.

Невероятно каране на Валтери Ботас му позволи да завърши втори и да направи победата на "Мерцедес" двойна, а подиумът допълни Кими Райконен.

"Горд съм от всички тези хора, които са тук на пистата. Единствената публика, която може да направи това е британската. Перфектен уикенд за нас, Валтери направи страхотно състезание", каза победителят.

Състезанието започна нервно, като Джолиън Палмър имаше проблем още в загряващата обиколка. Хидравличната система в неговото "Рено" отказа и това принуди останалите да направят още една обиколка за загряване.

При старта Фетел се забави и загуби една позиция за сметка на Макс Верстапен. Силно потегли и Ботас, който само след няколко завоя започна да си пробива път напред.

Сблъсък между двамата пилоти на "Торо Росо" Даниил Квят и Карлос Сайнц извади испанеца от състезанието и в същото време доведе до кола за сигурност.

Руснакът беше разкритикуван от съотборника си, а за капак получи и две наказателни точки от ФИА, заради опасното си каране.

В дъното на Фернандо Алонсо и Даниел Рикардо също започнаха да се изкачват напред, изпреварвайки един по един конкурентите си.

Себастиан Фетел губеше много време зад Макс Верстапен и получи само един шанс да го атакува. Холандецът обаче защити много агресивно третото си място.

В 19-ата обиколка Фетел влезе в бокса, защото Ботас започна застрашително да го доближава и веднага сложи чисто нови гуми от типа софт. Верстапен го последва веднага, но заради по-бавна работа на механиците си, загуби мястото.

По-доброто темпо на "Мерцедес" след влизанията в бокса продължи, като Хамилтън имаше леки колебания само в рамките на 3-4 обиколки, когато темпото му спадна. Райконен обаче беше прекалено далеч, движейки се в спокойно състезание.

За сметка на това Ботас се движеше много стабилно и с двата типа гуми. След поставянето на нови суперсофт финландецът започна да прави рекордни обиколки и да застрашава позицията на Фетел.

Последните обиколки бяха нервни за пилотите на "Ферари", които губеха по секунда от Ботас. Фетел опита всячески да защити позицията си за сметка на финландеца и макар, че успя при първата атака, шест обиколки преди края беше безпомощен.

Изненадващо обаче в последните три обиколки и двамата пилоти на "Ферари" получиха едни и същи проблеми. Първо Райконен влезе в бокса, защото предната му лява гума беше абсолютно унищожена и буквално се виждаха нейните конци.

Тъкмо когато изглеждаше, че това ще позволи на Фетел да се качи на подиума се оказа, че предната лява на германеца е спукана и той също влезе в бокса, финиширайки на седмото място.

За Фетел това е трето класиране извън подиума в рамките на четири старта. След победата си в Монако през май той започна да губи темпо за сметка на Хамилтън.

След състезанието се оказа, че агресивните настройки на "Ферари" на предното крило са довели до двойно по-голямо износване на гумите и невъзможността им да дават по-добро темпо в дълга серия от обиколки.

Едно състезание преди лятната пауза големият аванс на Фетел вече е неутрализиран. Германецът има 177 точки, с една повече от Хамилтън. Ботас пък вече е със 154.

В класирането при конструкторите "Мерцедес" има 330, а "Ферари" е с 275.

Dnevnik.bg