Есапека Лапи се нуждаеше само от четири старта зад волана на "Тойота Ярис", за да грабне първата си победа в световния рали шампионат (WRC). Дебютният успех за 26-годишният пилот дойде в домашното му състезание рали "Финландия", девети старт от календара.

Домакините не допуснаха изненада, като за 55-и път в историята финландец печели на родна земя. До момента само в осем случая, пилот роден извън Финландия или Швеция е триумфирал в това рали.

Сензацията Лапи започна с много силно темпо още от петък, когато беше по-бърз от трикратния победител по тези пътища Яри-Мати Латвала. Във втория ден 26-годишният пилот изостана от по-опитния си съотборник, но всичко беше отлично за "Тойота", след като първите три места бяха окупирани от коли на японците. 

След технически дефект в колата на Латвала обаче Лапи нямаше проблем да поддържа стабилно темпо и просто да докара колаа си до финала.

В последните четири етапа в неделя той контролираше ситуацията и макар, че не спечели нито една отсечка се качи на най-високото стъпало с аванс от 36 секунди пред Елфин Еванс ("М-Спорт Форд"). Най-добро време в последната отсечка даде От Танак.

Юхо Ханинен с втората "Тойота" изпусна драматично втората позиция в последния етап. Финландецът изостана с 0.3 секунди от Еванс, но спечели първи подиум в кариерата си.

В топ 10 влезе още един представител на домакините Теему Сунинен ("М-Спорт Форд"), а останалите бяха Крейг Брийн и Крис Мийк със "Ситроен", Тиеро Ньовил и Дани Сордо с "Хюндай", както и Танак, и Мадс Остберг ("М-Спорт Форд").

Латвала се завърна по системата рали 2, за последните етапи и показа, че е най-бърз на собствена земя. Финландецът нямаше конкуренция в първите три етапа за неделяни ден, а в последния пауър стейдж даде четвърто време, спечелвайки две точки за световния шампионат.

Шестото място в рали "Финландия" и допълнителните три точки за Ньовил го изравниха на върха в класирането със Себастиен Ожие. Шампионът отпадна още в петък и така сега двамата имат по 160 точки.

До края на сезона има четири старта. Колоната на WRC се пренася за асфалтовите битки в Германия (18-20 август) и Испания (6-8 октомври), преди да завърши с рали "Великобритания" (27-29 октомври) и рали "Австралия" (17-19 ноември).

Дневник