Въпреки небрежния летен сезон най-гледания филм през уикенда е за Втората световна война. "Дюнкерк" на Кристофър Нолан за евакуацията на съюзническите войски от френския плаж през 1940 г. победи анимацията "Емоджи: филмът" в САЩ и събра общо 177 млн. долара в световния боксофис през уикенда, предаде "Варайъти".

Новото предложение на Нолан поднесе изненада още миналия уикенд, като мина границата от 50 млн. долара приходи само в САЩ. Постижението е впечатляващо предвид липсата на холивудски суперзвезди (британецът Кенет Брана е най-известното име във филма, който обаче залага по-скоро на актьорски ансамбъл, отколкото на отделни изпълнения), както и желанието на Нолан да направи военен филм без кръв и екранно насилие. Някои критици обявиха "Дюнкерк" за най-добрия му филм.

На второ място е дебютантът "Емоджи: филмът", анимирана комедия за емотикони, които се бунтуват срещу изискването "да изразяват само една емоция". За разлика от "Дюнкерк" той не предизвика ентусиазъм у критиците, част от които не се сдържаха и отговориха с емотикон за досада. Филмът събира само 8% одобрение в сайта - агрегатор за отзиви, Rotten Tomatoes. 

На трето място в САЩ е екшънът с Чарлийз Терон "Атомна блондинка", още един опит за женски супергерой шпионин. И той, и "Емоджи: филмът" още не са излезли по българските кина.

България също е една от малкото страни, в които "Дюнкерк" дебютира под номер две за сметка на екшъна на Люк Бесон "Валериан", който бе разочарование в Щатите. Данните са за уикенда 20-24 юли, тъй като у нас резултатите от боксофиса се публикуват в средата на седмицата.

Дневник