"Битката във Формула 1 никога не спира. Когато ви изглежда, че всичко е най-спокойно под повърхноста се случват най-интересните неща", думите са на Флавио Бриаторе – една от емблематичните фигури в спорта за последните 25 години.

Думите на Бриаторе описват отлично начина на работа в моторспорта. Докато отборите се борят за титлата през настоящия, те развиват колата си за следващата година и същевременно сондират трансферния пазар. Формула 1 никога не спи.

Така е и в момента, докато сме в разгара на най-интересния сезон за последните 10 години и Себастиан Фетел и Люис Хамилтън си оспорват титлата, все повече се говори за пилотските състави за 2018 г.

За следващия сезон около водещите отбори са ясни съвсем малко неща, а по този начин в шах са поставени и по-малките тимове.

Сигурен за следващия сезон е Люис Хамилтън. Трикратният световен шампион има договор за още година с "Мерцедес". Британецът на няколко пъти обяви, че бъдещето му не е сигурно, защото иска да се оттегли докато е на върха.

"Не искам да се боря за рекорди, а искам хората да ме запомнят като добър и бърз пилот, който винаги се е борил за победите. Дори да се откажа сега, не мисля, че това ще навреди на наследството, което ще оставя във Формула 1", каза наскоро Хамилтън.

През 2017 г. най-малко шум има около Валтери Ботас. Финландецът има договор с "Мерцедес" само до края на годината, но след силното му представяне от началото на сезона, подписването на нов контракт изглежда само като формалност.

Освен блестяща скорост, Ботас показа и качества на отличен отборен играч, което се цени много от шефа Тото Волф.

Финландецът е разглеждан от отбора като дългосрочна опция и следващия №1, който да замени Хамилтън.

"Ред Бул" единствен знае и двамата си пилоти. Макс Верстапен и Даниел Рикардо ще карат за "биковете" и през 2018 г., след като са "вързани с желязни договори", според шефа им Кристиан Хорнер.

Фетел не бърза с подписването на нов договор

"Ферари" отдавна не е бил в толкова добра ситуация – 11 състезания след началото на сезона тимът води с 14 точки в класирането при пилотите и е в реална позиция да се бори за титлата.

От Скудерията вече изразиха желанието си да задържат Фетел за дълго, след като договорът му изтича в края на сезона. Италианците са склонни да му предложат тригодишен контракт на стойност 120 млн. евро, правейки го най-скъпоплатеният пилот.

Последните информации обаче гласят, че германецът иска само едногодишен договор. Всичко е свързано с бъдещето на Люис Хамилтън, който може да се откаже след края на 2018 г.

Фетел иска да остане наличен за евентуални преговори със "Сребърните стрели" за договор сезон 2019, след като от години тимът има най-силната кола.

Всичко това поставя "Ферари" в неизгодна ситуация, тъй като от тима искат да решат проблемите си дългосрочно. Скудерията държи правата на двама от най-талантливите млади пилоти – Антонио Джовинаци, който е настоящ резервен избор и звездата във Формула 2 Шарл Леклер, който вероятно ще седне зад волана чак през 2019 г., като №2 до Фетел.

Дотогава от "Ферари" искат да задържат ветерана Кими Райконен, който е ценен отборен играч.

От Скудерията държат да инвестират пари в развитието на собствен пилот, а не в купуването на готова звезда. В случай обаче, че Фетел си тръгне, Макс Верстапен е считан за първи избор в очите на президента Серджио Маркионе, виждащ в него следващия Михаел Шумахер.

Никой не иска Фернандо Алонсо

Очертава се, че следващите няколко месеца ще са интересни и за Фернандо Алонсо. Звездата на "Макларън" е вече на 36 години, а договорът му с тима изтича в края на сезона. Преди месеци той заплаши, че ще напусне, ако проблемите с двигателя на "Хонда" не се оправят и "Макларън" не започне да се бори за челните позиции.

Към момента последното изглежда невъзможно, но проблемът за Алонсо е, че за него няма място в топ отборите. "Ферари" иска да развива млади пилоти, или да заложи на Фетел, "Мерцедес" не иска да събира Алонсо с Хамилтън, а "Ред Бул" има пилотска двойка.

Единствената опция е бившият тим на испанеца "Рено", но и там не го посрещат с отворени обятия. В последната седмица упорито се заговори за завръщане на Роберт Кубица във Формула 1, особено след впечатляващото представяне на поляка на тестовете на Хунгароринг.

Така Алонсо вероятно ще бъде принуден или да се откаже от Формула 1, или да подпише нов договор с "Макларън". Последното не изглежда толкова лоша опция, при годишна заплата от 35 млн. евро, колкото му осигуря тимът от Уокинг.

Аутсайдерите чакат за мястото на втория пилот

В последната категория пилоти са тези, които ще чакат до последно за добрите отбори. Серхио Перес държи сериозни козове, като освен добра скорост, върви и със солидния си спонсор – телекомът "Телсел". Мексиканецът се представя силно във "Форс Индия", но се надява да премине в отбор, където да се бори за победи.

Перес дълги години беше част от програмата на "Ферари", а освен това получи шанс да кара за "Макларън". Той винаги е бил разглеждан като един от бързите пилоти, а с годините намали и прекалената агресия. Към момента Перес е сред най-постоянните в колоната, а това го поставя като ценен отборен играч.

Идентична е ситуацията на Карлос Сайнц – младши, на който "Торо Росо" му изглежда тесен. За испанеца засега няма място в "Ред Бул", но останалите топ тимове го следят. Сайнц е протеже на Фернандо Алонсо, който може да го пласира за свой заместник в "Макларън".

"Мерцедес" също след ситуацията около Сайнц, а "Уилямс" се оглежда за пилот №1 за следващата година. Легендарният британски отбор е в сложна ситуация, защото Фелипе Маса е на години, а новакът Ланс Строл има нужда от време.

Дневник