От Танак с "Форд" води след първия ден на рали "Германия", 10-и кръг от световния шампионат. Естонският пилот се справи най-добре с променливите условия в петък и има аванс от 5.7 секунди след първите осем етапа.

Битката по шосетата около Трир беше много оспорвана от самото начало, а в рамките на осем скоростни отсечи водачеството се смени четири пъти. Доста от водещите пилоти имаха проблеми със сцеплението, а избора на гумите, както винаги в Германия се оказа решаващ.


Танак спечели три от етапите, като натрупа аванс най-вече в края на деня, когато заваля силен дъжд. Естонецът заложи на микс от гуми за мокро и сликове, което му донесе успех.

Микелсен водеше много уверено своя "Ситроен", но накрая на деня избора му от изцяло мокри гуми не сработи, защото започна да изсъхва и той загуби скорост. Все пак норвежецът заключи, че се намира на добро място с потенциал да се доближи до лидера.

"Допуснах сериозна грешка, излизайки от трасето около лозята, но за щастие това не ми костваше време. Рискувахме с гумите и това даде резултат", каза Танак след първия ден.

Неговият съотборник и световен шампион Себастиен Ожие обаче нямаше поводи за радост. Французинът на два пъти се завъртя, като цял ден имаше проблеми със сцеплението. Той се оплака от новите гуми за екстремно мокро време на "Мишлен", които дебютираха в състезание.

Последното му завъртане му костваше 20 секунди изоставане, което го прати зад основния му конкурент за титлата Тиери Ньовил.

Ньовил водеше рано в ралито, като даде най-добро време в първите отсечки, но след това допусна грешка, излизайки от трасето и потъна назад в класирането. Белгиецът се събра в края на деня и подобно на Танак намери скорост, когато на трасето беше най-мокро, за да се изкачи до третото място.

Битката между Ньовил и Ожие е много оспорвана, след като двамата са с равни точки в световния шампионат. Белгиецът се изравни с шампиона след последния старт във Финландия и сега се надява да поведе за първи път през сезона.

Денят се оказа много труден за пилотите на пилотите на "Тойота", които домнираха преди две седмици в рали "Финландия". Победителят в домашното си състезание Еусапека Лапи се движеше шести, но допусна грешка и се заби в една от бетонните стени, счупи окачването си и напусна състезанието.


Звездата на "Тойота" Яри-Мати Латвала отново нямаше късмет. След като във Финландия получи проблем в електрониката докато водеше, сега го предаде двигателят. Латвала загуби мощност, което му костваше минута и половина, вадейки го от битката за победата.

Асфалтовият специалист Дани Сордо с "Хюндай" водеше за кратко, но също беше споходен от проблеми. Победителят в Германия от 2013 г. изпусна завой и падна в 40-метрова пропаст, с което сложи край на участието си.

Днес състезателите ще изминат нови девет специални етапа.,

Дневник