Пилотът на "Мерцедес" Люис Хамилтън тества новата предпазна система във Формула 1 "ореол" по време на свободните тренировки за Гран при на Белгия. Британецът направи една инсталационна обиколка в първите 90 минути за подготовка в петък, като след това веднага разговаря с екипа си и работната група на ФИА.

През миналия месец ръководството на Формула 1 и Стратегическата група на ФИА постигнаха съгласие за въвеждане на защитната система за пилотите "ореол" (от англ. Halo). "През последните пет години разгледахме най-различни варианти и преценихме, че ореолът дава най-добра обща защита на пилотите", съобщиха тогава от ФИА.

Всички отбори ще трябва да конструират болидите си за следващия сезон със защитната система, а според някои от специалистите, това може да обърка плановете на дизайнерите.


Хамилтън говори кратко за "ореол" на пистата, но изрази по-категорично мнение в специалното студио на RTL, където беше гост на шефа си Ники Лауда: "Много пилоти искат в състезанията да има повече сигурност, но аз не съм от тях. Предпочитам да има риск, това все пак е Формула 1", каза трикратният световен шампион.

Хамилтън, който в неделя ще запише своя старт №200 във Формула 1, добави, че не харесва системата "ореол". Той е и пред друго историческо постижение, като има шанс да изравни легендарния Михаел Шумахер по брой полпозишъни - 68.

Освен британеца за кратко системата на "Спа" изпробваха Щофел Вандорн с "Макларън" и Маркус Ериксон със "Заубер".

Хамилтън даде най-добро време във втората свободна тренировка. Най-добрият му тур беше 1:44.753 минути, като изпревари с 0.262 секунди Кими Райконен. Хамилтън завъртя едва 17 обиколки, а в края на тренировката заваля проливен дъжд. Някои от пилотите използваха шанса, за да пробват и настройките си за мокро, като в неделя прогнозите са да има валежи.


В първата тренировка най-бърз беше Райконен с 1:45.502 минути, а Хамилтън беше на едва 0.053 секунди зад него. В първите 90 минути за подготовка Фелипе Маса катастрофира тежко и разби болида си, а това доведе и до червен флаг за кратко.

Лидерът в световния шампионат Себастиан Фетел даде трето и пето време в тренировките, като работеше върху темпото си в дълги серии с ултрамеките гуми. Германецът обаче не беше доволен от себе си.

"Не съм щастлив как се разви денят. Всичко по колата е ОК, но трябва да довършим последните настройки, за да сме наистина бързи. Не намерих нужния ритъм, особено в кратките ми стинтове, като ще трябва да поработя утре сутрин", каза Фетел.

Четирикратният световен шампион, който е център на медийното внимание на "Спа", заради очакваните новини за новия му договор смята, че пилотите на "Мерцедес" са фаворити в Белгия.

"Надявам се, че ако подобря представянето си ще направя уикенда им труден. "Мерцедес" са много бързи тук, а това е дълго трасе и е трудно да имаше идеални настройки навсякъде. Не бива да правим генерални заключения от петък, защото винаги всички показват темпото си в събота", заключи Фетел.

Много от отборите използваха петъчния ден, за да тестват различни нови елементи по колите си. "Мерцедес" показа двойни Т-крила върху акулските перки на болидите си, а "Ред Бул" използваше нови задни крила, които да компенсират липсата на мощ на двигателите "Рено".

"Ферари" се появи с ново предно окачване с трети амортисьор и променен под на своите болиди.

Дневник