Люис Хамилтън спечели състезанието за Гран при на Белгия, 12-и кръг от световния шампионат във Формула 1. Британецът стартира от първа позиция и нито за миг не изпусна водачеството, като водеше много уверено своя "Мерцедес".

Втори се нареди Себастиан Фетел, който през цялото състезание държеше под напрежение съперника си за титлата, но нямаше темпо да се бори с Хамилтън на пистата. Трети на подиума изненадващо се качи Даниел Рикардо, който се справи с Кими Райконен и Валтери Ботас.

Успехът е 58-и за Хамилтън в неговия старт № 200 във Формула 1. Ден, след като изравни рекорда на Михаел Шумахер за най-много полпозишъни – 68, британецът безапелационно спечели и състезанието. Той се доближи до славния германец и по още един показател. В процентно отношение Хамилтън вече има 28.9% победи срещу стартове, а Шумахер е с 29.55% (308 старта и 91 победи).

"Невероятно е! Това е едно от моите любимия състезания, а да го спечеля отново е страхотно. Феновете бяха много шумни, създадоха уникална атмосфера. Сещам се как гледах колите тук като малък, така че нека хората да знаят, че един ден мечтите се сбъдват", каза Хамилтън след финала.

Победата му на "Спа" е трета за него с тези през 2010 и 2015 г.

По време на цялото състезание британецът беше много уверен и имаше темпо в запас. Фетел беше близо до съперника си, но без шанс да го изпревари.

Перфектен старт за Алонсо

Началото на състезанието беше белязано от перфектния старт на Фернандо Алонсо. Испанецът се справи с няколко болида в първия завой и зае седмото място. Испанският ветеран дори направи чисто изпреварване срещу Нико Хулкенберг в третата обиколка, въпреки че неговият "Макларън" е с много по-слаб двигател.

След първите няколко обиколки Алонсо започна да потъва в класирането, а в 27-ия тур дори беше принуден да спре колата си заради технически проблем.

В челото на класирането интрига не липсваше, като двата болида на "Форс Индия" имаха сериозен контакт помежду си, а Макс Верстапен също беше принуден да се откаже след само осем обиколки.

Местният любимец изгуби мощност в своя "Ред Бул" и за шести път о 12 старта тази година не пресече финалната линия.

Битката между Хамилтън и Фетел беше много оспорвана, като само в първите пет обиколки британецът имаше значително по-добро темпо. Германецът успяваше да прави турове в диапазона 1:49.9 до 1:50.3 минути в дълга серия, като след седмия тур дори вече беше по-бърз.

До първото спиране в бокса, Фетел не позволи на лидера да се откъсне на повече от 1.7 секунди пред него и го държеше на отлична дистанция.

Зад двамата лидери Валтери Ботас и Кими Райконен бяха с много по-ниско темпо и изостанаха сериозно.

Различна стратегия за фаворитите

Хамилтън направи първия си стоп в 13-ата обиколка, като реши да сложи най-твърдия възможен комплект гуми софт. За разлика от него Фетел остана на трасето две обиколки повече, но нямаше толкова по-добро темпо. След връщането си на пистата Хамилтън записа рекордни сектори и не остави съмнение, че ще запази първото си място.

Грешка на британеца обаче го постави под напрежение в 17-ата обиколка, като той загуби 1.3 секунди от съперника си. Фетел се доближи на няколко десети от британеца и влезе в неговата DRS зона, но след предупреждение от бокса, Хамилтън повиши сериозно темпото си.

Той започна да прави значително по-бързи обиколки и отново се откъсна.

Кими Райконен имаше проблеми, като получи наказание от 10 секунди, заради пренебрегване на жълти флагове. Финландецът трябваше да спре в бокса, което доведе и до загубата на няколко позиции, точно когато започна да намира доброто темпо.

В 30-ата обиколка двамата пилоти на "Форс Индия" Серхио Перес и Естебан Окон за пореден път показаха, че има сериозно напрежение помежду им. В момент когато младият французин опита изпреварване, беше избутан в стената от своя съотборник, което доведе до спукана гума за Перез и счупено предно крило за Окон.

Рейс контролът веднага изпрати кола за сигурност на трасето, с което обърка плановете на Хамилтън и върна интригата.

10 обиколки спринт до финала

След излизането на колата за сигурност всички пилоти смениха гумите си още веднъж, а Хамилтън отново заложи на твърдата смес – софт. Фетел сложи най-меките ултрасофт, с надежда да има по-добро темпо до края на състезанието и да притисне съперника си.


При рестартирането на състезанието Фетел се доближи максимално близо до Хамилтън, притисна го в завоя "Червената вода" и опита изпреварване при рязкото спиране за "Комб", но британецът отлично се защити.

В заключителните 10 обиколки германецът буквално спринтрираше, опитвайки всичко, за да се доближи отново до Хамилтън, но британецът беше безапелационен. Лидерът в състезанието имаше темпо в резерв и с новите си гуми беше много бърз.

В битката за третото място смела маневра на Даниел Рикардо му донесе успех. Той изпревари Ботас на спирането за "Комб", а финландецът загуби място и от Кими Райконен, в рамките на броени секунди.

Топ 10 допълниха Нико Хулкенберг, Маса и Грожан, които стартираха много назад, но имаха добра стратегия и късмет, катко и Окон и Карлос Сайнц.

В световния шампионат Хамилтън вече е само на седем точки зад Фетел, като размествания сред останалите пилоти не настъпиха.

Британецът обаче нанесе голям удар, след като по традиция този, който спечели двата старта след паузата, в Белгия и Италия, става и шампион. В последните осем сезона имаше само две изключения – 2010 и 2012 г., когато Фетел не спечели нито на "Спа", нито на "Монца", но накрая триумфира.

В подреждането при конструкторите "Мерцедес" увеличи с още пет точки аванас си – Сребърните стрели имат 392 срещу 348 за "Ферари".

Следващият старт е след седмица на "Монца". Домашната писта на "Ферари" не носи много успехи на тима в последните сезони. Скудерията няма успех в "Храма на скоростта" от 2010 г., когато спечели Фернандо Алонсо.

Дневник