След ужасен уикенд в петък и събота, гарниран със слаба квалификация, Люис Хамилтън си пожела чудо за неделното състезание в Гран при на Сингапур. То се случи още в първия завой, когато съперниците му Себастиан Фетел, Кими Райконен и Макс Верстапен се извадиха един друг от надпреварата. Това позволи на британеца да спечели седмата си победа тази година и общо 60-a в кариерата си.

Асът на "Мерцедес" триумфира на "Марина бей" за трети път, а освен това победата му е трета поред след тези на "Спа" и "Монца".

След хаоса в първата обиколка Хамилтън показа железни нерви и въпреки трудностите в началото на уикенда беше много устойчив. След отлични решения в бокса на "Мерцедес" и страхотно темпо на пистата, британецът успя да завърши пред Даниел Рикардо с "Ред Бул" и съотборника си Валтери Ботас.

Драмата започна преди началото на състезанието, след като над Сингапур заваля дъжд. Това се случи за първи път в 10-годишната история на уличната надпревара, а това обърка сметките на водещите тимове, които се надявваха на сухо състезание като "Ферари".

Фаворитите започнаха с гуми интермедия, а на първия завой настана истинско меле. Верстапен се забави на старта и Кими Райконен се изравни с него, опитвайки да влезе от вътрешната страна на първия завой. Финландецът обаче закачи 19-годишния пилот на "Ред Бул", а от другата страна траекторията затвори стартиралият първи Фетел.

Това доведе до удар между трите коли, а неволен участник в мелето се оказа Фернандо Алонсо. Испанецът стратира много силно, но беше закачен от Верстапен и се завъртя на 360 градуса, преди все пак да продължи.

За малко продължи и Фетел, който беше с пробит ляв радиатор. Преди влизането в седми завой германецът стъпи със задните гуми върху охладителна течност, разлята от собствения си болид, изгуби контрол и се заби в предпазната стена, което сложи край на състезанието му.

Ситуацията напомни много на битката в Монако през 1985 г., когато удар между Рикардо Патрезе и Нелсон Пикет вади шест коли от състезанието само в рамките на първия завой.

"Ситуацията не е идеална за нас, нали? Изпуснахме шанс да вземем много точки и сега ще гледаме отстрани. Все пак битката продължава и аз мисля, че ще имаме още шансове до края на сезона", каза Фетел пред журналистите в падока.

Така в рамките на няколко завоя отпаднаха стартиралите първи, втори и четвърти в състезанието, а колоната поведе Люис Хамилтън.

Независимо, че рейс контролът веднага прати кола за сигурност на трасето това по никакъв начин не разклати британеца. След рестартирането той показа много стабилно темпо и бързо се откъсна пред Даниел Рикардо. Австралиецът прегря своите гуми и трябваше два влезе в бокса за нов комплект интермедии, надявайки се да прескочи Хамилтън с пресичаща стратегия.

От бокса на "Мерцедес" рискуваха и оставиха Хамилтън на пистата, който започна да прави рекордни обиколки, въпреки второ излизане на колата за сигурност. Британецът беше един от последните в челото, които смениха гумите си с такива за сух асфалт и отново беше най-бърз.

В 38-ата обиколка за трети път се появи кола за сигурност, след като Маркус Ериксон катастрофира. След рестарта Рикардо имаше серия от добри обиколки, които го доближиха на под три секунди от водача в състезанието.

Хамилтън обаче показа, че има темпо в резерв и с отлично представяне в последните 15 обиколки показа, че не може да бъде застрашен.

Трети финалът пресече Валтери Ботас, а четвърти Карлос Сайнц с "Торо Росо", за когото това е най-добро класиране във Формула 1.

Топ 10 допълниха Серхио Перес с "Форс Индия", Джолиън Палмър "Рено", Щофел Вандорн от "Макларън", Ланс Строл "Уилямс", Ромен Грожа "Хаас" и вторият пилот на "Форс Индия" Естебан Окон.

Успехът на Хамилтън му позволи да увеличи аванса си пред Фетел в класирането на 28 точки само шест състезания преди края на сезона. Класирането и на двата болида на "Мерцедес" на подиума нанесе съкрушителен удар на "Ферари" и при конструкторите. "Сребърните стрели" вече имат 102 точки преднина пред Скудерията.

Следващият старт е след две седмици на пистата "Сепанг" в Малайзия.

Дневник