Асоциацията на банките в Южна Корея ще закупи билети за зимните олимпийски игри в Пьончан през 2018 г. на стойност 1 милиард вона (880 хиляди долара). Действието на организацията е продиктувано от слабия зрителски интерес към събитието, което ще се проведе от 9 до 25 февруари.

Първият етап от продажбата на билети беше определен като неуспешен, след като целта от 1.07 закупени бройки не беше достигната. До 21 септември са продадени едва 315 хиляди пропуска, което е под 30% от очакванията на организаторите.

Интересът към игрите е слаб както от чужденците, така и от местните жители, които са закупили едва 40% от всички продадени билети. Организаторите бяха предвидили 750 хиляди билета за южнокорейските граждани, но едва 124 хиляди от тях са продадени.

"Като част от усилията ни за социална отговорност асоциацията реши да подкрепи игрите в Пьончан, което ще даде възможност за подобряване на глобалния имидж на страната", се казва в изявлението на асоциацията, цитирано от "Ройтерс".

От асоциацията съобщиха също, че ще дарят 20 милиарда вона (17.6 млн. долара) за безпроблемното провеждане на игрите в Пьончан.

От организационния комитет на игрите обявиха, че очакват приходите от продажбата на билети да са 174.6 милиарда вона (153.66 млн. долара). Засега обаче това изглежда трудно постижима цел.

Основната причина за слабия зрителски интерес към игрите е напрежението на Корейския полуостров. Ядрените опити на Северна Корея доведоха до отлив на чуждестранни посетители в Южна Корея.

Преди седмица олимпийският отбор на Франция се закани, че няма да пътува за Пьончан, ако сигурността в страната не може да бъде гарантирана. От своя страна президентът на Южна Корея Мун Дже-ин обеща "безопасни" олимпийски игри.

Международният олимпийски комитет (МОК) заяви миналата седмица, че следи изкъсо ситуацията на Корейския полуостров и няма съмнения, че сигурността ще бъде гарантирана.

"Политическите проблеми оказват влияние върху продажбата на билети. Южнокорейците не приемат сериозно въпроса за Северна Корея за разлика от чужденците. Те са загрижени, че Южна Корея е опасно място, но тук е много спокойно", каза маркетинговият директор от организационния комитет Чън Уан Еом.

Дневник