Формула 1 подписа петгодишен договор с холандския производител на бира "Хайнекен" в средата на 2016 г. и това е довело до сериозни печалби за спорта, обявиха от компанията собственик "Либърти медия".

Според последния доклад приходите от реклама са се увеличили с 14 млн. евро благодарение на пивоварната. Първоначално имаше големи съмнения дали производител на алкохолни напитки трябва да бъде партньор на Формула 1, но бившият собственик на спорта Бърни Екълстоун успя да финализира договора.

Англичанинът използва като сериозен довод фактът, че преди това Формула1 си партнираше дълги години с "Мартини". Договорът, който беше подписан от Екълстоун, е до 2023 г. и на стойност почти 170 млн. евро. Въпреки това той носи дивиденти на неговите наследници от "Либърти медия".

"Хайнекен" е официална бира на Формула 1, а освен това е основен спонсор на три от състезанията – Гран при на Китай, Италия и Бразилия. Компанията е партньор и на шест от останалите надпревари, а освен това привлече за рекламни лица двама от най-популярните пилоти от миналото – трикратният световен шампион сър Джеки Стюърт и Дейвид Култард.

Според изчисленията на Формула 1, ако името на "Хайнекен" е присъствало като реклама на всички надпревари през сезона, приходите са щели да се увеличат с почти 34 млн. евро.

Dnevnik.bg