Люис Хамилтън отложи шампионските тържества във Формула 1 въпреки победата си в Гран при на САЩ. Британецът стартира от първа позиция на пистата в Остин и увеличи аванса си пред Себастиан Фетел на 66 точки три кръга преди края, но все още математически не е шампион за четвърти път.

Фетел завърши на втора позиция, на 12 секунди зад големия си съперник. Германецът беше много бърз в началото на състезанието, дори успя да поведе след първия завой, но после нямаше отговор на темпото на Хамилтън.

Успехът на "Мерцедес" все пак имаше цената на световна титла при конструкторите. Германският отбор спечели трофея за четвърти пореден път.

Подиумът допълни Макс Верстапен, който финишира трети, изпреварвайки Кими Райконен в последната обиколка. Пилотът на "Ред Бул" стартира от последното място, но направи много силно състезание. Минути след финала драмата стана пълна, защото Верстапен получи 5-секундно наказание за маневрата си срещу Райконен, което го свали от третата позиция и прати финландеца на подиума.

Хамилтън триумфира за 62-и път в своята кариера, а успехът е 9-и за него през сезон 2017. Пилотът на "Мерцедес" печели общо за 6-и път в САЩ (1 на "Индианаполис" и пет в Тексас), освен това го прави за четвърти пореден път.

"Обичам тази писта, мисля че тя вече е моята любима. Харесва ми всичко тук, защото шоуто е страхотно, поздравления за моя отбор, който свърши отлична работа и заслужиха правото да са световни шампиони. Цялото ми семейство е тук и много се радвам, че успях да спечеля пред техния поглед", каза след финала Хамилтън.

Една от най-коментираните теми преди състезанието, дали ще коленичи Люис Хамилтън по време на американския химн получи отговор, като британецът остана прав през цялото време. Още преди състезателния уикенд той обясни, че най-вероятно няма да прави нищо, но подкрепя протеста на американските спортисти срещу расовото неравенство.

Надпреварата започна по страхотен начин и още в първия завой Себастиан Фетел поведе колоната. Германецът стартира по-добре, ускори на правата и влезе от вътрешната страна на завой №1. Той успя да натрупа аванс в първите няколко тура, но след това Хамилтън показа по-добро темпо.

В шестата обиколка британецът настигна съперника си, събра по-висока скоросто, благодарение на системата DRS и го изпревари на спирането за завой №12. Пилотът на "Ферари" опита да остане близо, но нямаше никакъв отговор на темпото на Хамилтън. Лидерът в световния шампионат започна да прави обиколки с между шест десети и една секунда по-добри и бързо се откъсна напред.

След 12-ата обиколка Фетел се оплака и от прекомерно износване на предната лява гума, заради което намали и темпото си.

Първи в боксовете за смяна на гуми влезе Даниел Рикард от "Ред Бул", който сложи гуми суперсофт и беше много бърз. За негово нещастие обаче австралиецът спря три обиколки по-късно, след като двигателят "Рено" отказа.

Сред лидерите Фетел влезе първи в бокса, а Хамилтън три обиколки след него, но успя да защити позицията си.

В средата на колоната прекрасно каране показа другият пилот на "Ред Бул" Макс Верстапен, който си пробиваше път и влезе лесно в Топ 10. Той остана максимално късно на пистата с гумите суперсофт, с които стартира и след първите смени дори поведе в класирането за кратко.

Между лидерите ситуацията се запази, но след средата на дистанцията Фетел започна да губи темпо. Той избра различна стратегия, влизайки за втори път в бокса и с гумите суперсофт успя наново да се доближи до Валтери Ботас и съотборника си Райконен. Германецът първо се справи с Ботас, а после беше пропуснат от Райконен, но време за атака на първото място нямаше.

В последните обиколки драмата стана пълна, след като Ботас се отказа да упорства и влезе в бокса за нови гуми, предпочитайки да финишира сигурно на петото място. Пред него Макс Верстапен се пребори с агресивна маневра с Райконен, но след финала беше наказан с пет секунди.

Шести финалът пресече Естебан Окон от "Форс Индия". Впечатляващо състезание в първия си старт за "Рено" направи и Карлос Сайнц, който се класира седми. Останалите в Топ 10 бяха Серхио Перес, Фелипе Маса и Даниил Квят.

С 66 точки аванс, Хамилтън може да си осигури на теория титлата още в следващия старт за Гран при на Мексико. Състезанието на пистата "Ерманос Родригес" е след една седмица.

Дневник