Новото поколение на "Хонда Акорд" ще използва само четирицилиндрови мотори, това е голямата новина за десетата генерация на седана. На пазара от 42 години "Акорд" е вторият най-дълго произвеждан модел на "Хонда" след "Сивик".

Лошата новина за всички почитатели на модела е, че за момента няма планове колата да се продава в Европа. От "Хонда" смятат, че клиентите на "Акорд" ще се задоволят със "Сивик" седан.


Иначе десетото поколение на флагмана на "Хонда" използва нова платформа, олекотена каросерия и за първи път в своята история турбомотори. От компанията смятат, че това е най-впечатляващо изглеждащият, най-луксозният и най-приятният за каране "Акорд".

Максимум място за хората

Конструирането на модела е минало под девиза "минимум място за машините и максимум за хората". Тоест по-голямата част от дължината и широчината се използват да се осигури максимум място за пасажерите и техния багаж и минимум за всички агрегати.

Това е постигнато и благодарение на използването в модела само на четирицилиндрови мотори, които са доста по-компактни от шестцилиндровите. Така при почти идентични външни размери, в салона е осезаемо по-просторно. Заслуга за това има и повишеното с 5.5 сантиметра междуосие.


Визията на "Акорд" е осъвременена благодарение на използването на изцяло светодиодни фарове, стопове и светлини за мъгла. В салона веднага прави впечатление замяната на традиционното приборно табло с виртуално, което се проектира на 7-инчов дисплей. Мултимедията е с 8-инчов реагиращ на допир екран, но със запазени физически бутони за основните функции.
 

Пред водача има хед-ъп дисплей, на който на нивото на погледа може да се изведе полезна информация. На борда не липсва и бърз интернет.

"Хонда Акорд" се оборудва с три изцяло нови задвижващи системи. Двулитровият бензинов мотор заменя предлагания до сега 3500 кубиков V6, като предлага 252 конски сили (при 278 за предшественика). Той се комбинира с нова десетстепенна скоростна кутия, собствена разработка на "Хонда".
Новата "Хонда Акорд" се сбогува с шестцилиндровите двигатели

Новият 1.5-литров мотор замена 2400 кубиковия атмосферен, като предлага със седем конски сили повече от него – вече 192 к.с. Той си партнира с шестепенна механична трансмисия, или с автоматична безстепенна скоростна кутия.


Третото поколение на хибридната система на "Хонда Акорд" залага на двулитров бензинов мотор, работещ по цикъла на Аткинсън, комбиниран с два електромотора.
 

Флагманът на "Хонда" серийно разполага с богата гама от системите за сигурност, обединени под името Honda Sensing. Сред тях присъстват предупреждение за опасност от сблъсък със спирачна функция, сигнализация при напускане на избраната лента на движение и пътното платно, адаптивен круизконтрол с функция за самостоятелно придвижване в задръстване и други. Срещу доплащане се предлагат още предупреждение за автомобил в мъртвата зона на огледалата, аларма за приближаващо превозно средство при маневри на заден ход и т.н.

Дневник