Окръжна прокуратура-Шумен внесе днес в съда обвинителен акт срещу двамата машинисти от влака, който дерайлира и се взриви в Хитрино декември м. г.
Според държавното обвинение Димитър Михнев и Радослав Петков по непредпазливост са причинили смъртта на 7 души и телесни повреди на други 14.
Материалите по делото са 40 тома, а обвинителният акт срещу двамата подсъдими – 75 страници, съобщиха от пресцентъра на прокуратурата. При разследването са били назначени и изготвени десетки експертизи – съдебномедицински, съдебнопсихиатрични, за установяване на средни и тежки телесни повреди, токсикологична, за алкохол и наркотични вещества, химическа, пожаротехническа, компютърна, на железопътния път, техниката и скоростта на движение на композицията, която е извлечена като информация от черните кутии на влака. В разследването са участвали 13 следователи от Националната следствена служба.
Според обвинителния акт, при наредено влизане в гара Хитрино на трети отклонителен коловоз локомотивният машинист Димитър Михнев не е изпълнил незабавно, точно и безусловно указанията на сигнала на предупредителния семафор. Той управлявал влаковата композиция със скорост 78 км/ч. и не намалил до разрешените 40 км/ч.
Вторият локомотивен машинист Радослав Петков пък не предприел действия за незабавно спиране на влака, след като Михнев не показал с действия, че управлява безопасно влака.
В резултат на допуснатите нарушения от двамата машинисти е последвало дерайлиране на влака и повреждане на вагон-цистерни от състава на композицията, изтичане на превозван газ пропилен и последвал взрив.
Разследването е установило, че произшествието не е предизвикано от повреди в жп инфраструктура, не се дължи на повреди в осигурителната техника, не е предизвикано от техническа неизправност на подвижния състав, не се касае за техническа неизправност, свързана с превозвания товар или претоварване.
„Причина за настъпилото жп произшествие е движението на влака с висока скорост – двойно по-висока от разрешената от 40 км/час по криви при влизане в отклонителния трети коловоз на гара Хитрино, което е довело до претоварване и разрушаване на железния път и дерайлиране на част от вагоните“, се казва ще в обвинителния акт.
Димитър Михнев е с мярка за неотклонение „парична гаранция“ 10 000 лева, а Радослав Петков с „подписка“. Наложена им е забрана за напускане на страната.
Предстои Окръжният съд в Шумен да насрочи дата за разглеждането на делото.
По-късно от пресцентъра на съда съобщиха, че делото е било компютърно разпределено на съдия Румяна Райкова.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен123
Щях да се учудя ако фирмата беше виновна. ... В България е така винаги най-малките отнасят вината на най-големите , че така е по-евтино!!!!
Varg
Незабавно след този инцидент трябваше всички влакове на Булмаркет да бъдат спрени и да им бъде извършена щателна проверка,но нищо такова не се случи.Докато вадеха трупове от Хитрино техен влак премина три часа след това отклонен през Шумен около 9:30 ч. на същия ден.Булмаркет също са с изтекъл лиценз за извършване на товарни превози по железопътните линии отпреди няколко години,които не е подновяван.Булмаркет до момента почти година след трагедията не е платил нито стотинка на пострадалите.Във всички тези престъпления главен съучастник е държавата в лицето на партията на любимият ви крал слънце бойко методиев борисов.
Анонимен
Иво, знаеш ли, че железниците са от т.н. СТРАТЕГИЧЕСКИТЕ ОБЕКТИ И ДЕЙНОСТИ, КОИТО СА ОТ ЗНАЧЕНИЕ ЗА НАЦИОНАЛНАТА СИГУРНОСТ и можеш да "ядеш хурката" за това, че ходиш и снимаш постоянно. Да не те четем скоро пак в криминалните хроники?
Varg
Стратегически ти е мозъка.То не остана железница благодарение на демокрацията.
Ще снимам,колкото и каквото си искам.
Анонимен
ВСИЧКО Е ДАЛАВЕРИ ,СПОМНЕТЕ СИ СЛЕД КОЛКО ЧАСА КАЗАХА ЧЕ Е ВЛЯЗАЛ С ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ,ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ СИГУРНИ ЛИ СТЕ ЧЕ НЕ Е МАНИПУЛИРАН ТАХОМЕРА,И КАКВО СТАНА СЪС СЪБРАНИТЕ НАД 40 МЛН.ЛВ,УЖ ИМАШЕ ПАРИ А ХОРАТА ОЩЕ НЯМАТ КЪЩИ.
Анонимен11
анонимен,за парите,ще питаш брат му нуридин.