ебастиен Ожие спечели титлата в Световния рали шампионат (WRC) за пета поредна година, след като завърши на трето място в рали "Уелс" 12-и кръг за сезона. Едно състезание преди края французинът е недостижим на върха в подреждането с 215 точки.

Пилотът на "М-Спорт" събра 215 точки, благодарение на двете допълнителни точки в последния пауър стейдж, които му гарантираха титлата. Втори в генералното класиране със 183 точки остава Тиери Ньовил с "Хюндай". Белгиецът финишира втори в ралито и за втора поредна година най-вероятно ще се задоволи с второ място в крайното подреждане.

Ньовил спечели три ралита през 2017 г. - Франция, Аржентина и Полша, но имаше сериозни проблеми с издръжливостта на своя автомобил. 

"Невероятна година за нас. В началото не знаех точно колко бързи ще бъдем с този автомобил, нямахме толкова много време за подготовка, но момчетата свършиха отлична работа. Много съм щастлив, защото се трудихме доста, бяхме бързи и постоянни", каза Ожие след финала.

Французинът не пожела да коментира бъдещето си преди края на сезона: "Сега е време да се порадваме на титлата, но и да мислим за последния старт. Има още работа, която трябва да свършим."

Той спечели едва две ралита през сезона – стартът на годината в Монте Карло и шестия кръг в Португалия. С голямо постоянство и още седем качвания на подиума, Ожие си гарантира пета корона във WRC. Французинът отпадна само в рали "Финландия", а най-слабото му класиране в точките е пето място в Италия.

От 2013 г. Ожие неизменно доминира в Световния рали шампионат и наследи по отличен начин сънародника си и бивш съотборник Себастиен Льоб.

Ожие излезе еднолично на второ място по спечелени титли. До момента той имаше четири, колкото великите финландци Юха Канкунен (1986, 1987, 1991 и 1993 г.) и Томи Макинен (1996-1999). Пред Ожие вече е единствено Льоб с девет титли (2004-2012 г.).

Победата в рали "Уелс" грабна Елфин Еванс. Той е първият британец, който печели домашното си състезание от Ричард Бърнс, който триумфира през 1998, 1999 и 2000 г. За Еванс това е първи успех в световния шампионат в неговия 61-и старт.

Успехът е много ценен за състава на "Д-Мак", за който кара Еванс. Това е частен тим, който изполсва автомобил "Форд Фиеста" на "М-Спорт", но той е подготвен с британски гуми и от британски екип.

Британецът спечели девет скоростни отсечки и до голяма степен си осигури успеха в събота, когато беше с класа над съперниците си. Единствено Ньовил и Яри-Мати Латвала с "Тойота" успяха да му вземат по една отсечка.

В неделния ден Еванс само поддържаше разликата, а победите в етапите взеха От Танак с "Форд", Андреас Микелсен с втория "Хюндай" на два пъти, Латвала и Ньовил в пауър стейджа.

Еванс финишира с аванс от 37.3 секунди пред Ньовил и 45.2 пред Ожие.

Освен титлата при пилотите, "М-Спорт" си осигури и тази при конструкторите. За първи път от 2007 г. насам тимът на Малкълм Уилсън печели, но бъдещето на отбора засега остава неясно, тъй като Ожие няма договор за сезон 2018, а Танак напуска в посока "Тойота".

Последният старт за тази година е между 17 и 19 ноември в Австралия.

Дневник