Жените, повели кампанията #MeToo ("И на мен") за разкриване на случаите на сексуален тормоз, са определени за "Личност на годината" в авторитетната класация на американското сп. "Тайм". Това обяви преди малко самото издание.
"Нарушителите на тишината" - всички, пожелали да разкажат историите, в които са ставали жертви на насилие и ексуален тормоз - са често свързани с кампанията #MeToo, подхваната с хаштага в социалните мрежи след обвиненията срещу холивудския продуцент Харви Уайнстийн. Кампанията и хаштагът обаче "са само част от картината, но не и цялата картина", обяснява "Тайм".
Три седмици след избухването на сексуалния скандал с Уайнстийн, хаштагът #MeToo заля социалните мрежи с призиви жертвите на сексуален тормоз и насилие да разкажат историите си, за да дадат на непознатите и невярващите представа за мащаба на проблема.
"Това е най-бързо случващата се социална промяна, която сме виждали от десетилетия," каза за Ен Би Си главният редактор на списанието Едуард Фелзентал. Тя "започна с отделните актове за смелост на стотици жени - а и на някои мъже - които избраха да разкажат историите си."
"Превърна се в хаштаг, в движение, в повод за равносметка," отбелязва самото списание в публикация, обясняваща избора за "Личност на годината". "Но започна, както става с всички велики социални промени, с отделни актове на храброст. Актьорът, който разказа историята за Харви Уайнстийн в Бевърли Хилс отпреди две десетилетия. Берачката на ягоди, чула историята и решила да разкаже собствената си. Калифорнийският лобист, чиято кампания с писмо подтикна над 140 жени в политиката да поискат правителството "вече да не толерира извършителите или допускащите" подобно поведение."
На корицата на броя, който ще излезе на 18 декември, ще са актрисата Ашли Джъд (също разказала история за Уайнстийн), бившият служител на "Юбер" Сюзан Фаулър, Адама Иву, създала кампанията "Казахме достатъчно", изпълнителката Тейлър Суифт и Исабел Паскуал - споменатата в началото "берачка на ягоди" в Мексико, разказала историята си. С действията си, "заедно със стотици други", те "отприщиха една от най-бързите промени в културата ни от 60-те г. насам," отбелязва "Тайм."
"Социалните медии действаха като мощен ускорител: хаштагът #MeToo вече е използван милиони пъти в най-малко 85 страни. "Събудих се и имах 32 000 отговора за 24 часа," казва актрисата Алиса Милано, която помогна да се популяризира хразата, след като първата история за Уайнстийн излезе наяве. "Помислих си: Господи, какво се случи? Мисля, че това отприщи стихия." Можем да се чудим колко по-бързо щяха да се променят гражданските права, ако си представим Роза Паркс с профил в "Туитър"." Има се предвид чернокожата активистка, отказала през 1995 г. да освободи мястото си в автобуса за бял мъж.
Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар