Международната автомобилна федерация (ФИА) утвърди календара във Формула 1 за сезон 2018 по време на срещата на Световния моторспорт съвет в Париж. Официално сезонът във Формула 1 ще включва 21 старта за първи път в историята. Началото е на 25 март с Гран при на Австралия, а финалът е на 25 ноември в Абу Даби.

Официално Германия и Франция се завръщат във Формула 1. Пистата "Хокенхайм" отпадна само преди година, докато Франция не е била домакин от 2008 г. Една от малкото промени от предварителния календар е разместването на датите на стартовете в Китай и Бахрейн. Надпреварата в емирството ще е 8 април, а тази в Шанхай седмица по-късно.


От ФИА потвърдиха, че Китай и Сингапур са покрили всички търговски изисквания и новите договори са подписани. В сравнение със сезон 2017 състезанието в Баку за Гран при на Азербайджан ще се проведе доста по-рано. Тази година то беше през лятото, а сега ще е на 29 април. Сочи е преместена едва за края на септември.

За първи път през 2018 г. ще има стартове в три поредни уикенда. На 24 юни пистата "Пол Рикар" ще приеме Формула 1, а в следващите две седмици са надпреварите в Австрия и Великобритания. Между 24 юни и 29 юли ще има общо пет състезания за шест седмици, преди традиционната почивка през август.

Промяна в наказанията

Световният моторспорт съвет прие и промени в доста критикуваните наказания за смяна на елементи по задвижващите системи. През сезон 2017 много от отборите получаваха наказания от сумарно над 30 места за смяна на хибридни елементи, турбо компресори, скоростни кутии и т.н. В много от случаите дори се стигаше до объркване.

"Ако пилот получи наказание от 15 места за смяна на елементи автоматично ще стартира от последна редица. Единствено при дублиране, ще се определя по реда на смяна на различните елементи", гласи съобщението.

Очакванията са за доста наказания през новия сезон заради друга ключова промяна – ограничението в двигателите вече е три, вместо както досега четири. Така един агрегат трябва да издържа седем надпревари, а досега минимумът беше пет.

ФИА прие промените, но доста от отборите във Формула 1 не са доволни, считайки че това е крачка назад.

Точка, която ще бъде сериозно следена от новия сезон е съмнението, че някои отбори използват маслото в процеса на горене. Сега ФИА обяви, че това е забранено и ще има по-строги правила за маслото. През миналия сезон това беше сериозното обвинение към "Мерцедес" и прословутия квалификационен режим на германския тим.

Последната точка включваше подобряване на сигурността около състезанието в Бразилия. В тазгодишната надпревара на пистата "Интерлагос" се стигна до няколко въоръжени нападания над членове на някои екипи и "Пирели". Световният съвет посъветва промотъра на пистата да вземе сериозни мерки, за да продължи да бъде част от Формула 1.

Дневник