През зимата е препоръчително гумите да бъдат напомпени с 0.2 бара над посочените от производителя на автомобила стойности, тъй като заради разликите в температурите налягането пада, това съветва автомобилистите мениджърът техническо обслужване на клиенти в "Нокиан Тайърс" Мати Мори. Той посочва, че спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара.

Мори препоръчва също налягането да се проверява в гумите, когато те са студени, тъй като след шофиране, те винаги показват по-високо налягане. "Правилното налягане в гумите има огромно влияние върху поведението на автомобила и износването на гумите. Ниското налягане в гумите намалява безопасността като увеличава спирачната дистанция и влошава поведението в завоите, а гумата става по-лесна за пробиване.
Какво е важно да знаем за гумите през зимата

Не забравяйте и поддръжката на резервната гума – бъдете сигурни, че ако ви се наложи да я използвате, тя е в оптимална кондиция и с правилно налягане", подчертава експертът.


Мати Мори коментира и различното износване на гумите на различните оси, като въртенето на предните отзад и обратно, всеки сезон можете да реши проблема. "Ако една двойка гуми е много по-износена от другата, трябва да преместите по-добрите на задния мост за повече безопасност.
Какво е важно да знаем за гумите през зимата

Осигуряването на добро сцепление на задните колела с повърхността на пътя ще помогне да предотвратите най-опасният сценарий, при който задната ос губи сцепление с пътя и колата започва да се пързаля," обяснява експертът. Мати Мори посочва, че през зимата гумата трябва да има грайфер от поне четири милиметра, а проверката на неговата дълбочина може да стане с монета или с кибритена клечка.


В първия случай се взима монета от два лева и ако грайферът не покрива сребристият кант, обувките на колата са за смяна. При проверката с кибритена клечка грайферът трябва да стига над частта, по която е възпламеняващата се част.

Важен фактор за добрата работа на гумите е и тяхната възраст. При активна употреба, те трябва да се сменят на всеки шест години, дори да не са напълно износени. Дори малко употребявани гуми, трябва да се бракуват след десетата година, казва още Мори.

Дневник