Люис Хамилтън спечели безапелационно титлата във Формула 1 през сезон 2017, но смята, че той и отборът му "Мерцедес" са свършили много работа в течение на годината, за да триумфират. Британецът, който вече има четири световни титли определи болидът W08 като "доста сложен" за разбиране.

В началото на сезона колата на "Мерцедес" имаше сериозни проблеми с новите по-широки гуми на "Пирели", а освен това изоставаше сериозно от "Ферари" на по-бавните писти, на които е нужно механично сцепление. В крайна сметка от германския тим развиха болида си в течение на сезона, за да спечелят за четвърта поредна година при пилотите и конструкторите.

"Определено колата беше много трудна за разбиране, защото имаше някои сериозни новости сред техническите правила. Други проблеми съществуваха от години, но намерихме решение за тях. Поставям тази кола като една от най-трудните, които съм карал. Такива бяха и болидите ми в "Макларън" през 2008 и 2009 г.", каза Хамилтън.

Британският пилот уточни, че не всички са наясно колко много работа е трябвало да се свърши от "Мерцедес" особено по време на лятната пауза. В първата половина на сезона германците изоставаха от "Ферари", а Хамилтън беше зад Фетел в класирането при пилотите. След това той спечели шест от осемте старта между "Силвърстоун" и американското състезание в Остин, за да обърна ситуацията в своя полза.

"Вече мисля и, че съм доста по-опитен, разбирам по-добре колата и какво трябва да се направи дори тогава, когато нямаме добър ден. Това ни позволи да вземем повече точки от очакваното на писти, където не сме силни по принцип", добави британецът.

През сезон 2017 той подобри рекорда на Михаел Шумахер за най-много полпозишъни във Формула 1 и вече има 72. Хамилтън вече обяви, че със сигурност ще остане до края на сезон 2020, а едва след това ще мисли дали да продължи. Той цитира новите технически правила, които ще влязат в сила от 2021 г., като фактор за бъдещото му решение.

Дневник