Футболният клуб ПСЖ, който е собственост на катарската кралска фамилия чрез "Катар спортс инвестмънт", е посъветвал своите играчи да не ходят на почика в Дубай, съобщава френското издание "Екип". Това се взима като превантивна мярка заради напрежението между Катар и страните от Обединените арабски емирства (ОАЕ).

Отношенията на Арабския полуостров доведоха до пълна изолация на Катар от съседните ѝ страни и криза в Персийския залив. Страните от ОАЕ твърдят, че властта в Доха подкрепя световния тероризъм, след което прекъснаха всякакви дипломатически отношения.

В момента не се извършват полети от Катар до ОАЕ, както и Саудитска Арабия, Египет и Бахрейн. Страните дори забраниха на самолети на Qatar Airways да навлизат във въздушното им пространство. Така в момента полети, които са за дестинации, намиращи се на запад, започват с излитане към въздушното пространство на изток или заобикаляне на север през Иран и Турция.

Кризата в Персийския залив имаше и сериозен спортен отенък. През ноември документи разпространени от Global Leaks разкриха, че Обединените арабски емирства има план, чрез който да дискредитира домакинството на съседната си страна на световното първенство по футбол през 2022 г. По-късно Саудитска Арабия забрани присъствието на катарски състезатели на световното първенство по ускорен и блиц шах. Те разрешиха единствено шахматисти да се състезават под неутрален флаг.

Според "Екип" емирът на Катар шейх Тамим бин Хамад Ал Тани не гледа с добро око, ако футболисти от неговия тим ходят на почивка в Дубай. Страната е много популярна сред играчите на ПСЖ, особено докато в Европа е зима. Някои от звездите на парижкия клуб дори имат имоти в емирството.

Въпреки кризата между ОАЕ и Катар, компанията Fly Emirates продължава да спонсорира най-добрият френски отбор. Авиопревозвачът на Дубай има договор с ПСЖ до 2019 г., като наскоро беше обявено, че той няма да бъде прекратяване преждевременно.

Fly Emirates дава по 25 милиона на година на ПСЖ, но от клуба поискаха условията да бъдат предоговорени, след като партньорството датира от сезон 2006-07. От футболният клуб искат 55 милиона евро на година, колкото получава "Челси" от японския производител на автомобилни гуми Yokohama.

Дневник