Испанският пилот Карлос Сайнц спечели рали "Дакар" за втори път в кариерата си след 2010 година. Матадорът влиза в историята на най-тежката надпревара, след като е най-възрастният победител. Сайнц е на 55 години.

Той печели в последното рали на "Пежо", след като френската марка прекратява програмата си в "Дакар". За марката това е седма победа и трета поредна. Сайнц пък печели, след като през последните пет години се отказваше заради технически проблеми.

"Това е невероятно, много емоционален момент за мен. Много съм щастлив, защото този труд, който хвърлихме с "Пежо" най-накрая се отплати. Мисля, че заслужавах да спечеля, защото всеки ден давах най-доброто от себе си, независимо че имах някои върхове и спадове", каза Сайнц.

Той спечели два етапа, а още четири пъти беше сред първите трима в края на отсечките. Испанецът оглави класирането след седмия етап и до края на допусна изненади, особено след проблемите на съотборника си Стефан Петерханзел, загубил близо два часа именно в седмия етап.

В генералното класиране Сайнц завърши с 43 минути пред Насер Ал-Атия. Катарецът, който пилотираше "Тойота" за трети път в кариерата си е втори в "Дакар". Той има и две победи на сметката си.

"Беше наистина лудо състезание, но аз го обичам. Всеки ден нещо се променяше и второто място не е толкова лошо, на фона на проблемите ни", каза Ал-Атия.

Той заяви, че "Тойота" ще гони успех през 2019 година.

Последният етап – 119 километра около Кордоба беше спечелен от Жинел де Вийер с "Тойота". Японският производител показа голямо развитие в тазгодишната надпревара и спечели шест от 13-те етапа.

Именно Де Вийер е трети в генералното класиране като изпревари с девет минути легендата Стефан Петерханзел. Французинът не успя да спечели 14-а победа в "Дакар" и осма при автомобилите. Той триумфира през 2016 и 2017 година, но проблемите му в седмия етап го лишиха от лидерската позиция.

"Много трудно рали за нас, но завършвам с усмивка. Карлос заслужаваше да спечели, защото беше много добре подготвен, спокоен и много постоянен. Аз допуснах някои грешки, опитах се да се закрепя на подиума, но в последните два дни не показах най-доброто си каране", каза французинът след финала.

Засега Петерханзел не е заявил какво ще е бъдещето му.

КТМ взе 17-и пореден успех при мотоциклетите

В битката на две колела фаворитите от КТМ взеха победата. След като победителят от миналата година Сам Съндърланд отпадна неговият съотборник Матиас Валкнер се възползва и стъпи на най-високото стъпало.

Австриецът, който е на 31 години печели "Дакар" в четвъртото си участие, като през миналата година той завърши втори. Валкнер не завърши през 2015 и 2016 г., а през тази година спечели и един етап.

"В началото на състезанието целта ми беше да съм на подиума, но впоследствие разбрах, че мога да се боря и за нещо повече. Много съм щастлив, но знам, че може би и късметът беше на моя страна", каза Валкнер.


Той изпревари с 16 минути Кевин Бенавидес с "Хонда", а КТМ качи още един мотоциклет на почетната стълбичка в лицето на Тоби Прайс. Последният етап беше спечелен от Бенавидес, но разликата беше прекалено голяма, за да се стопи за толкова кратка отсечка.

В категорията на АТВ-четириколките втора победа записа и чилиецът Игнасио Касале. Той триумфира с убедителна преднина, както и през 2014 г.

Касале изпревари с 1.38 часа новакът Николас Кавилясо, а Херемиас Гонсалес Фериоли завърши трети на повече от два часа.

При леките бъгита UTV победата отиде при Рейналдо Варела. Той завърши с аванс от 57 минути пред Патри Гаруст.

"Камаз" спечели при камионите

В най-тежките над 3.5 тона, "Камаз" отново отказа конкурентите си и взе 15-а победа за последните 22 издания на ралито. За втора поредна година и общо трети път Едуард Николаев се качи най-високо на почетната стълбичка.

Руският екипаж водеше още след втория етап, но заради технически проблеми имаше и тежък ден. В 11-ия етап лидерството се смени за кратко, когато Федерико Виягра с "Ивеко" излезе начело, но още на следващия ден аржентинецът отпадна и по този начин предреши битката.

Николаев завърши с близо четири часа пред екипажа на "Маз" воден от Серхий Вязович. "Камаз" завърши и на третото място чрез Айрат Мардеев.

Дневник