"Хюндай" представи изцяло новата гама на модела си "Велостър" на автосалона в Детройт. "Велостър", "Велостър Турбо" и спортната версия "Велостър" Ен се отличават със свеж дизайн, резултат от съвместните усилия на дизайнери в Сеул, Южна Корея и Ървайн, Калифорния.

Автомобилите запазват силуета на спортно купе, като функционалността се повишава от допълнителна задна врата от страната на пътника. Фаровете вече са светодиодни.

Двулитровият 4-цилиндров двигател на "Велостър" използва цикъл на Аткинсън за по-висока ефективност и по-ниски вредни емисии. Той има мощност от 147 к.с., а максималният въртящ момент е 179 Нм.

Моторът е съчетан с 6-степенна механична или 6-степенна електронно управлявана автоматична трансмисия. Водачът може да избира между три режима на управление - Нормален, Спортен и Умен.

"Велостър турбо" залага на 1.6-литров мотор с турбокомпресор и директно впръскване, който генерира 201 к.с. и 264 Нм максимален въртящ момент. Тук трансмисиите са 6-степенна механична или 7-степенна с двоен съединител.

Всички версии на "Велостер" разполагат серийно с векторно разпределение на въртящия момент. Системата използва електронния контрол на стабилността и прехвърлянето на въртящ момент между лявото и дясното предни колела, за да подобри завиването.

От асистиращите системи серийни са също асистентът за избягване на сблъсък с предното превозно средство, системата за придържане в лентата и предупреждение при разсейване на водача.

Мултимедийните системи използват седем или осем инчов, реагиращ на допир дисплей. Наличен е и хед-ъп дисплей, който проектира виртуален образ върху прозрачния панел, монтиран зад инструменталния панел, и помага на водача да държи погледа си на пътя.

"Велостър" става вторият модел след i30, който има подчертано спортна версия. N-модификацията има специфичен дизайн и 19-инчови алуминиеви джанти. Двулитровият бензинов мотор с турбокомпресор и директно впръскване осигурява до 275 к.с. и до 353 Нм въртящ момент. Двигателят се допълва от 6-степенна механична трансмисия с близки предавателни числа, къс скоростен лост и система за поддържане оборотите на двигателя при понижаване на предавката.

Дневник