Трикратният футболен шампион на Англия "Лийдс" погледна към бъдещето, като промени емблемата си. В подготовка за 100-годишния си юбилей през 2019 г. клубът представи новото си лого.

То ще се появи на екипите на отбора за сезон 2018-2019.

На него стилизирано е изобразен традиционният за привържениците и футболистите на клуба поздрав с потупване по гърдите от страната на сърцето. Досегашната абревиатура LUFC е заменена от надписа "Лийдс юнайтед" с удебелен шрифт.

В сайта си "Лийдс", който сега е във второто ниво на английския футбол, обяви, че в последните шест месеца е направено задълбочено проучване сред повече от 10 хиляди почитатели и легенди на тима, за да се разбере какво означава за тях клубът. "Получихме отлична обратна връзка и бяхме впечатлени от страстта и дълбоката привързаност", се казва в изявлението.

В процеса на проучването на мнението на запалянковците са се откроили няколко ключови послания. Според клуба феновете са пълни с оптимизъм за бъдещето, но не чувстват близост с досегашното лого, нито се боят от промени.

"Привържениците са готови да се насочат към новата ера и вярват, че нова емблема може да бъде мощен знак за промяна", посочват от "Лийдс".

Промяната се дължала на факта, че досегашното лого "просто не казва кои сме". "Абревиатурата, вместо да изкрещи силно "Лийдс юнайтед", допринасяше за това логото да е неразпознаваемо. Искахме да заявим кои сме ние с гордост: Ние сме "Лийдс юнайтед".

От клуба уточняват, че в основата на новото лого е традиционният поздрав, който "през десетилетията е бил израз на страстта, която свързва за привържениците и футболистите на "Лийдс" на и извън терена и по целия свят".


Решението за промяната на емблемата не е било леко, заяви изпълнителният директор Ангъс Киниър. "Но ние сме горди, че имаме ново лого, което е автентично за "Лийдс юнайтед" и отдава чест към класата и лоялността на нашите фенове."

Новото лого беше посрещнато със смесени чувства от привържениците. Появиха се много критични коментари: "Ужасно е. Къде намерихте хората, които сте анкетирали... на "Олд Трафорд" ли", написа почитател във "Фейсбук".

"Проспал съм зимата и вече е 1 април, нали", написа друг.

Специалистът в спортния бизнес и маркетинг проф. Саймън Чадуик също беше критичен. "Не съм сигурен кои ценности (на марката) се предполага, че подчертава, но за мен не е добро."

Дневник